Radio Vocea Basarabiei solicită ajutor pentru a supravieţui

Postul de radio Vocea Basarabiei a lansat o campanie de colectare a fondurilor pentru a-şi asigura activitatea continuă în situaţia în care se vede ameninţat de pericolul dispariţiei. Conducerea şi echipa postului au difuzat un apel către cetăţenii Republicii Moldova, agenţii economici şi organizaţiile donatoare din ţară şi din străinătate, prin care solicită sprijinul financiar al acestora. Vocea Basarabiei, care se confruntă cu probleme financiare grave, a acuzat conducerea ţării de blocarea activităţilor sale, în special prin refuzul de a-i elibera frecvenţe de emisie pentru dezvoltarea reţelei. „Vocea Basarabiei este printre puţinele radiouri care prestează informaţii de interes larg şi oferă microfon liber pentru a fi exprimate toate opiniile care există în societate, fenomen ignorat de mediile finanţate de la bugetul statului şi obligate de lege să lucreze în interesul publicului”, susţin semnatarii. Semnatarii Apelului afirmă că „fondurile sunt necesare pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, pentru a angaja noi forţe jurnalistice şi a face ca programele lui să fie mai diverse, mai pline de conţinut, mai bogate în ştiri, în emisiuni de dezbateri, de analiză şi de comentarii la evenimente”. Autorii au apelat la sprijinul oamenilor de afaceri, a societăţii civile pentru a fi susţinut „modelul american al radioului public, subvenţionat din contribuţia cetăţenească şi angajat de ea să monitorizeze atent şi aspru competenţa şi comportamentul clasei politice care aspiră sau exercită guvernarea”. Solicitat să comenteze situaţia în care se află în prezent postul de radio Vocea Basarabiei, directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice din Moldova (APEL), Ion Bunduchi, a declarat pentru Info-Prim Neo că această situaţie este caracteristică astăzi pentru majoritatea posturilor de radio autohtone, care sunt obişnuite, pentru a supravieţui, să lucreze cu fonduri minime. El a menţionat că în prezent „ o duc mai bine doar posturile de radio comerciale străine”. Directorul executiv al APEL-ului consideră că o cauză a situaţiei în care se află Vocea Basarabiei este faptul că în prezent piaţa publicităţii în Moldova este subdezvoltată. In ţară funcţionează peste 200 de instituţii audiovizuale, şi, în acest context, Bunduchi consideră relevantă întrebarea „câtă reclamă trebuie să fie pe piaţa Moldovei ca aceste instituţii să poată funcţiona normal”. El a mai spus că „nimeni nu a evaluat cu exactitate piaţa de publicitate în Moldova, pentru că, în dependenţă de aceasta, statul ar putea să determine câte instituţii media pot funcţiona, în cazul în care şi-ar dori gestionarea eficientă a frecvenţelor de emisie”. „Apelul Vocii Basarabiei va fi un test pentru societatea moldovenească”, a notat Ion Bunduchi, testul însemnând preţul pus de ea pe valoarea şi importanţa informaţiei”. Bunduchi mai crede că situaţia dată ar putea fi depăşită doar în cazul în care statul ar considera o prioritate informarea cetăţenilor. „Lipsa unei strategii clare de dezvoltare a audiovizualului, legislaţia în domeniu imperfectă şi economia subdezvoltată nu pot crea un mediu favorabil pentru activitatea instituţiilor audiovizualului, a mai spus Ion Bunduchi, citat de Info-Prim Neo. Postul de radio Vocea Basarabiei a fost lansat acum 6 ani. Volumul de emisie al acestuia este compus în majoritate din emisiuni originale, de interes comunitar.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.