Clasa politică reacţionează în stilul său la parodiile muzicale, lansate recent la adresa sa, manifestând, de regulă, nemulţumire. Societatea, din contra, salută şi încurajează acest fenomen nou, legat de expunerea şi recepţionarea mesajelor politice. Concluzii în acest sens au fost formulate în cadrul dezbaterii publice „Aliansul nostru nu se vinde…” Creaţia populară ca manifestare a culturii politice în perioada de criză politică”, desfăşurată de Agenţia de presă IPN.
„Clasa politică este aptă să audă mesajele lansate de parodiile muzicale lansate la adresa sa şi reacţionează, dar în stilul său. După ce am lansat cele 3 parodii muzicale din ultima perioadă, la adresa lui Mihai Ghimpu, Vlad Filat şi Vladimir Plahotniuc, toate partidele au sunat şi ne-au întrebat ce ne-a apucat”, a spus directorul de programe de la Radio Plai, Vitalie Călugăreanu.
El a menţionat că politicienii reacţionează atunci când sunt afectate interesele lor. „Sunt jurnalist şi ne propunem să creăm o platformă umoristică în stilul acesta. Astfel, în foarte scurt timp, anumiţi politicieni vor deveni interesaţi de ceea ce se întâmplă la postul nostru de radio, şi nu m-aş mira dacă într-una din zile vom începe să avem probleme”, a apus directorul de programe.
Vitalie Călugăreanu a mai spus că, pe de altă parte, după difuzarea parodiilor muzicale, la redacţia postului Radio Plai, au parvenit multiple apeluri telefonice care au încurajat creaţia animatorilor, „iar unii ascultători au venit în semn de mulţumire cu mămăligă şi friptură la uşa redacţiei”.
Dezbaterile publice cu tema: „Aliansul nostru nu se vinde…” Creaţia populară ca manifestare a culturii politice în perioada de criză politică”, este a XVI-a dezbatere din ciclul „Dezvoltarea culturii politice în dezbateri publice”, susţinut de către Fundaţia germană „Hanns Siedel”.