Parlamentul nu va recomanda televiziunii publice un plafon de preţ pentru publicitatea electorală
Majoritatea parlamentară a respins marţi, 3 februarie, propunerea fracţiunii Partidului Democrat de a recomanda televiziunii publice un preţ limită pentru un minut de publicitate electorală, transmite Info-Prim Neo.
Preşedintele Partidului Democrat, Dumitru Diacov, a venit cu această propunere în şedinţa anterioară a Parlamentului, pentru ca să revină marţi, la recomandarea spicherului, cu un proiect de lege în acest sens. Astfel, PD a propus ca Parlamentul recomande companiei publice „Teleradio Moldova” să stabilească pentru publicitatea electorală un preţ nu mai mare de 3 mii lei/minut.
„Asta ar fi pe dreptate, fiindcă noi intrăm într-o campanie electorală complicată, populaţia este săracă şi nu trebuie ca guvernarea să stimuleze obrăznicia financiară din R. Moldova”, a spus Dumitru Diacov.
Parlamentarul a menţionat că această propunere s-a bucurat de susţinerea mass-media, dar şi a unor deputaţi comunişti. „Ei au fost de acord că într-o ţară săracă, în condiţiile când statul nu finanţează partidele politice, „Teleradio Moldova” cere un preţ extraordinar de mare pentru publicitatea electorală şi acest lucru stimulează corupţia politică în R. Moldova”, a mai spus Diacov.
Proiectul de lege propus de PD nu a fost susţinut de către deputaţii comunişti, acumulând doar 29 de voturi ale parlamentarilor din opoziţie.
Potrivit lui Dumitru Diacov, preţul unui minut de reclamă la televiziunile private nu depăşeşte 400 de euro pe minut, iar la televiziunea publică preţul este de 600 euro/minut.