Pacienții cu COVID sunt monitorizați telefonic într-un proiect al Ministerului Sănătății

Ministerul Sănătății a lansat proiectul de monitorizare la distanță a pacienților cu COVID-19, a contacților lor apropiați, cât și a persoanelor care sunt supuse regimului de autoizolare după traversarea frontierei de stat pe sensul de intrare.

„Scopul implementării acestui mecanism este monitorizarea și triajul pacienților COVID pozitivi. Ne dorim ca monitorul COVID să devină o verigă foarte importantă de legătură, care acum este – trebuie să recunoaștem – mai slabă, între pacienți, asistența în medicina primară, asistența medicală de urgență, spitalicească, inclusiv autoritățile publice locale, ceea ce ar putea să ducă la decongestionarea sistemului medical și utilizarea rațională și eficientă a resurselor medicale – paturi, echipamente, personal medical”, a menționat ministrul sănătății, Ala Nemerenco, în cadrul unei conferințe de presă organizată la sediul Serviciului 112.

Proiectul este rezultatul colaborării Ministerului Sănătății cu Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” (USMF) – care a participat prin oferirea resurselor umane, și cu Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 – care a asigurat proiectul din punct de vedere logistic. Conducerea USMF a acceptat antrenarea în proiect a studenților de la Facultatea de Medicină Preventivă, anul VI, pentru desfășurarea stagiului practic, iar Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a oferit „spațiu, calculatoare, telefoane, ceea ce a dus la materializarea acestui proiect”, a menționat Ala Nemerenco.

Prin acest proiect va fi obținută informație, în timp real, despre dinamica situației celor monitorizați, se va face o evaluare a pronosticurilor de viitor, ceea ce va duce la evitarea colapsării sistemului sanitar. „Monitorii COVID promovează și campania de vaccinare”, a menționat Ala Nemerenco. Proiectul lansat astăzi se înscrie în măsurile de reformă promovate de Ministerul Sănătății, scopul cărora este crearea „unui sistem de sănătate puternic, pentru oameni”, a menționat Ala Nemerenco.

„Proiectul a fost implementat în două săptămâni”, a precizat Liviu Oboroc, director al Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112. Proiectul este important prin efectele sale „în vederea diminuării impactului presiunii sistemului spitalicesc”, a specificat Liviu Oboroc. Mecanismul de lucru este diferit față de lucrul de până acum din cadrul Serviciului 112. În acest proiect monitorii COVID sunt cei care fac apelurile, deci nu primesc apeluri de la cetățeni. Monitorizarea pacienților și a persoanelor vizate în proiect se face conform unui algoritm stabilit de Ministerul Sănătății, la perioade diferite: 48 ore, 72 ore, 7 zile, 10 zile. „Zilnic sunt efectuate în jur de 10000 de apeluri către persoanele vizate. Apelurile se repetă la intervalele stabilite de Ministerul Sănătății”, a precizat Liviu Oboroc.      

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.