Organizaţia pentru Promovarea Exporturilor va organiza un şir de acţiuni menite să îmbunătăţească imaginea R. Moldova

În anul curent, Organizaţia pentru Promovarea Exporturilor din Moldova (OPEM) planifică să organizeze mai multe evenimente pentru realizarea obiectivelor de promovare a exporturilor, atragerii investiţiilor şi de creare a imaginii pozitive a R. Moldova. Directorul executiv al OPEM, Lilia Rusu, a comunicat marţi, 16 ianuarie, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Ministerul Economiei şi Comerţului, că în cooperare directă cu reprezentanţii mediului de afaceri luşi instituţiile de stat vor fi organizate participări la cele mai importante expoziţii peste hotare, seminare şi forumuri investiţionale din Moldova şi din afara ei. Dintre cele mai cunoscute evenimente sunt „Săptămâna verde” din Germania şi Festivalul Vinului din Shanghai. De asemenea, va fi continuată seria „Moldova prezintă” în ţările de interes major pentru producătorii autohtoni, vor fi organizate „Zilele Economiei R. Moldova”, după analogia evenimentului din anul trecut din România şi tradiţionalul Forum Investiţional din toamnă. În septembrie 2006, OPEM şi-a reluat activitatea după ce a fost supusă unei reorganizări structurale şi funcţionale. În activitatea sa, organizaţia se conduce de sarcinile şi obiectivele stipulate în Planul de acţiuni pentru Implementarea Strategiei pentru atragerea investiţiilor şi promovarea exporturilor pentru anii 2006-205, adoptată de Guvern în octombrie 2006. Lilia Rusu consideră că instrumentele noi cu care activează în prezent OPEM pentru a obţine rezultate eficiente constau în colaborarea strânsă cu ministerele ramurale, Camera de Comerţ şi Industrie, CIE „Moldexpo” şi Agenţia „Moldova-Vin”. Faptul că OPEM decide multe lucruri în comun cu instituţiile statale, cu proiectele de asistenţă, finanţate prin diferiţi donatori precum Tacis, USAID, PNUD este o premieră pentru Moldova, menită să sprijine mai eficient agenţii economici moldoveni, a spus sursa citată. Un alt instrument care se consideră că va ajuta mult la crearea imaginii ţării este brandul Moldova, promovarea căruia este planificată să înceapă în viitorul apropiat. Bugetul OPEM pentru anul 2007 a fost majorat cu 1 mil. lei faţă de anul trecut, fiind de 3,5 mil. lei. Din acest Fond vor fi finanţate integral sau parţial toate evenimentele preconizate.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.