Noi termene privind finalizarea lucrărilor de reparaţie pe traseul Chişinău- Ungheni-Sculeni

Până la finele anului curent vor fi realizate lucrările de reabilitare a segmentului de drum Străşeni-Bahmut pe traseul Chişinău – Ungheni – Sculeni în proporţie de 90%, iar a drumului de ocolire a oraşului Ungheni cu o lungime de 8 kilometri – în proporţie de 100%. Asigurările au fost date în cadrul unei şedinţe la care au participat reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor şi cei ai companiei OHL ZS, care execută lucrările menţionate, transmite IPN.

Ministrul transporturilor, Iurie Chirinciuc a declarat că această companie nu a respectat prevederile contractuale. Conform contractelor semnate trebuia să asigure efectuarea până în prezent a circa 70 -80% din volumul de lucrări, dar au fost efectuate, pe un contract doar 10%, iar pe altul doar 12%.

„Avansul din creditul BERD l-a primit la timp, de asemenea a primit bani pentru lucrările efectuate, în măsura prezentării devizelor de cheltuieli. Desigur, că birocraţia la noi e mare, iar compania are nevoie pentru a face unele lucrări de autorizaţii, certificate şi alte acte permisive. Dar totuşi, nu poate constitui aceasta o explicaţie a nivelului foarte redus de executare a lucrărilor în aproape doi ani”, a spus ministru.

Iurie Chirinciuc a reiterat că OHL ZS a promis, deşi a mai făcut lucrul acesta şi mai înainte, că din 9 martie va relua lucrările de construcţie, iar din 15 aprilie va anunţa mobilizare generală, ceea ce-i va permite să se încadreze în termenele-limită de executare a lucrărilor de construcţie. „Vreau să cred că e vorba de o schimbare de atitudine, doar compania are capacităţi. În afară de acesta mai doreşte să participe la Programul de reabilitare a drumurilor în Moldova, prezentând chiar şi o ofertă pentru traseul Hânceşti – Leova – Cantemir, o ofertă bună în opinia mea”, a specificat Chirinciuc.

El a îndemnat reprezentantul companiei să intervină pentru ca să fie respectate promisiunile. „În caz contrar va fi început un război mediatic, astfel ca această companie nu va avea ce căuta nu doar în Republica Moldova, dar şi în alte ţări ”,a mai adăugat el. Ministrul a mai spus că vrea să creadă în capacităţile acestei companii de a duce la bun sfârşit cele două proiecte. Aceasta, şi pentru că negocierea unor noi contracte a ar dura circa un an, iar ţara are nevoie stringentă de drumuri bune.

Pentru reabilitarea acestor două segmente de drum, BERD a alocat 4,8 milioane de euro şi respectiv 1,9 milioane de euro.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.