Ne-am dori ca Autostrada Unirii să fie continuată până la Chișinău și Odesa, ministru român

România și Republica Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii, în domeniul rutier dorindu-se continuarea Autostrăzii Unirii (A8) până la Chișinău și Odesa, Ucraina. Despre aceasta anunță ministrul român al transporturilor și infrastructurii, Sorin Grindeanu, care a avut o întrevedere cu vicepremierul Andrei Spînu, ministru al infrastructurii și dezvoltării regionale, transmite IPN.

Sorin Grindeanu a propus întrunirea, în februarie, a Comisiei mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităților referitoare la proiectarea și construirea Podului peste Prut de la Ungheni. „Am convenit asupra necesității de a identifica și alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene. Acestea ar putea fi depuse la următorul apel de aplicare, care va fi lansat în luna septembrie a acestui an”, a notat ministrul român.

În prezent sunt deja identificate trei propuneri. Este vorba despre construcția Podului de la Ungheni (proiect aprobat în luna decembrie 2022), precum și construcția infrastructurii de acces la acest pod, care să includă un punct de trecere a frontierei (pe teritoriul Republicii Moldova) și modernizarea DJ 249 pentru asigurarea descărcării și conexiunii cu infrastructura existentă (pe teritoriul României). Al treilea se referă la asigurarea conexiunii rutiere Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova)- pentru care aplicația va fi depusă în perioada septembrie 2023-ianuarie 2024.

„În domeniul rutier, ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina). Am abordat și subiectul modernizării și construcției mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut: Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albița (Leușeni)- pod nou; Podul Răducăneni (Bărboieni) – pod nou; Podul Bumbăta (Leova)- pod nou; Podul Fălciu (Leca /Cantemir) – pod nou”, precizează ministrul român.

În domeniul infrastructurii feroviare părțile au discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Stația Nicolina. Un punct de interes comun este și reabilitarea coridorului feroviar Iași (Aeroportul din Iași) - Ungheni- Chișinău (Aeroportul din Chișinău)- Odesa, prin finanțare obținută de la Banca Mondială.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.