Municipalitatea solicită majorarea tarifului în transportul public

Direcţia Generală Transport Public şi Căi de Comunicaţii (DGTPCC) a Consiliului municipal Chişinău (CMC) solicită majorarea tarifelor în transportul public din capitală. Potrivit şefului DGTPCC, Veaceslav Ţărnă, dacă CMC nu va ajusta tarifele la cheltuielile reale, atunci doar Parcul Urban de Autobuze va avea nevoie suplimentar de 18 mil. lei pentru a-şi putea continua activitatea. El a spus că recenta scumpire a motorinei a agravat şi mai mult situaţia financiară a întreprinderii. Ţărnă a menţionat că proiectul de decizie, inclusiv calculele care demonstrează că tarifele trebuie majorate, au fost pregătite şi pot fi examinate de CMC. Primarul general interimar al capitalei Vasile Ursu a susţinut ideea creşterii tarifelor, argumentând că acestea au rămas neschimbate pe parcursul unei perioade de timp în care salariul mediu a crescut de circa 4 ori. Ursu a menţionat că aleşii locali au refuzat să majoreze până acum tarifele în lipsa unor calcule argumentate, cerând în context subdiviziunilor municipale să pregătească profesionist materialele necesare. Totodată, el a reiterat posibilitatea introducerii compensaţiilor nominative pentru unele categorii social-vulnerabile care ar fi afectate de eventuala majorare. Primarul interimar a mai abordat problema furtului de către taxatori a unei părţi din banii achitaţi de călători şi a cerut stoparea acestui viciu. El a spus că din această cauză, chiar dacă tarifele vor fi majorate, acumulările vor creşte doar în primele zile, după care cifra va coborî la nivelul actual. Chestiunea privind majorarea tarifului în transportul municipal de pasageri a fost examinată în aprilie curent la şedinţa comună a 3 comisii municipale, fiind avizat un proiect de decizie care prevedea majorarea la 2 lei a tarifului pentru o călătorie în autobuz şi la 1,5 lei - în troleibuz. Consilieri au convenit atunci să examineze mai târziu majorarea tarifelor pentru o călătorie cu microbuzul. Ulterior, la şedinţa extraordinară a CMC, chestiunea a fost exclusă din ordinea de zi cu propunerea de a fi examinată la o altă şedinţă împreună cu Strategia dezvoltării transportului în municipiul Chişinău.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.