Mass-media nu a fost echidistantă în campania electorală

Mass-media moldovenească nu a fost echidistantă în campania electorală, candidaţii la şefia statului fiind favorizaţi sau defavorizaţi, în dependenţă de orientarea politică a patronului instituţiei de presă. Concluzii în acest sens au fost formulate în cadrul unei mese rotunde cu genericul „Mass-media în alegerile prezidenţiale 2016: informare şi manipulare”, organizată de către Asociaţia Presei Independente, Centrul pentru Jurnalism Independent şi Consiliul de Presă, transmite IPN.

Nadine Gogu, directoarea executivă a Centrului pentru Jurnalism Independent, a comunicat că şapte posturi de televiziune, Publika TV, Primie, Canal 3, Canal 2, NTV Moldova, Accent TV şi Jurnal TV, au favorizat excesiv un candidat electoral şi i-au defavorizat pe alţii. „Aceste televiziuni s-au abătut de la prevederile legislaţiei în campania electorală”, a spus Gogu.

Petru Macovei, directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente, a declarat că în urma monitorizării s-a constatat că mass-media scrisă a făcut abuz de materiale de opinie despre participanţii în cursa electorală în defavoarea ştirilor echidistante.

Expertul media Ion Bunduchi a declarat că mass-media nu şi-a îndeplinit onest rolul de informator în campania electorală, iar alegătorii nu au avut acces la o informaţie corectă.

Urmare a unui raport monitorizare, Consiliul Coordonator al Audiovizual a decis în şedinţa sa de astăzi pedepsirea unor radiodifuzori pentru reflectarea părtinitoare a campaniei. În particular, posturile Publika TV, Accent TV, NTV Moldova şi Jurnal TV au fost lipsite de dreptul de a difuza publicitate pe o perioadă de trei zile; Prime TV și Ren Moldov au primit amendă maximă, de 5400 de lei; iar postului TV7 i s-a aplicat amendă minimă.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.