Majoritatea problemelor de termificare trebuie soluţionate de gestionarii blocurilor

Majoritatea problemelor cu care se confruntă consumatorii de energie termică din sistemul centralizat al municipiului Chişinău ţin de competenţa gestionarilor fondului locativ, care trebuie să le rezolve în comun cu locatarii. Furnizorul de căldură anunţă, într-un comunicat de presă, că a examinat peste 800 de adresări parvenite în sezonul trecut de la consumatori şi a efectuat verificări pe adresele menţionate, cu deplasări la faţa locului . În 74% din cazurile examinate disfuncţionalităţile tehnice ţin de competenţa gestionarilor fondului locativ, transmite IPN.

Potrivit SA „Termocom”, principalele probleme sesizate în petiţii ţin de lipsa încălzirii în locuinţe, recalcule, datorii, starea sistemului de încălzire, deconectarea de la sistem etc.  În 74% din cazuri adresările se refereau la problemele ce ţin de înfundarea coloanelor sau a unor componente ale sistemului de încălzire intrabloc; intervenţiile nesancţionate sau modificarea necalificată a componentelor sistemului de încălzire. Petiţiile se mai refereau la dereglarea hidraulică a componentelor sistemului magistral intrabloc de distribuţie a agentului termic şi conectările directe ale corpurilor de încălzire din unele apartamente în  conductele magistrale ale sistemului de încălzire; existenţa dopurilor de aer în sistemul de încălzire intern şi altele.

În 7% dintre cauzele raportate prolemele ţineau de domeniul de competenţă al SA „Termocom”. Acestea se refereau la ajustarea nodurilor elevatoare, echipament tehnic aflat la balanţa furnizorului.

Au fost stabilite ca fiind neîntemeiate 11% dintre adresări. Celelalte 7% rămase se refereau la probleme cum ar fi plata majorată pentru încălzirea edificiilor, necorespunderea suprafeţelor reale cu cele indicate în nota de plată etc.

În baza rezultatelor perioadei de încălzire 2011-2012 au fost stabilite 112 blocuri problematice, din care 109 în oraş şi 3 în suburbii. Gestionarii au lichidat deranjamentele în 85 cazuri. În 27 de cazuri locatarii au refuzat să se implice, în comun cu gestionarul fondului locativ, la lichidarea cauzelor ce duc la funcţionarea nesatisfăcătoare a sistemului de încălzire lucru care a dus, în consecinţă, la încălzirea necalitativă a apartamentelor.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.