La Chişinău a fost lansată o campanie a batistelor
O Campanie naţională de promovare a modului sănătos de viaţă şi prevenirea maladiilor infecto-contagioase şi a tuberculozei a fost lansată vineri, 15 decembrie, de Asociaţia jurnaliştilor din medicină (AJM), transmite Info-Prim Neo.
Potrivit Vioricăi Mija, campania „Reguli simple de igienă pentru o sănătate durabilă” urmăreşte scopul să familiarizeze populaţia cu cele mai elementare reguli de igienă individuală şi publică ca fiind metode esenţiale de prevenire a bolilor contagioase şi în special a tuberculozei, precum şi promovarea ideii de comportament sanogen obligatoriu pentru fiecare membru al societăţii.
Viorica Mija spune că în cele trei luni cât va dura campania, jurnaliştii din medicină şi susţinătorii ideii vor încerca să implementeze în conştiinţa oamenilor regulile simple de protejare, cum ar fi spălatul pe mâini, evitarea scuipatului în locuri publice, utilizarea batistelor de unică folosinţă. În centrul capitalei vor avea loc mai multe acţiuni de popularizare şi sensibilizare, inclusiv prin distribuirea batistelor de unică folosinţă şi materialelor informative.
Directorul Institutului Naţional de Ftiziopneumologie, profesorul Silviu Sofroni, a menţionat, în cadrul conferinţei de presă prilejuite de lansarea campaniei, că reprezentanţii mass-media sunt cei care promovează ideile enunţate de medici privind modul sănătos de viaţă. Adesea aceştia nu au timp să discute cu fiecare individ în parte pentru a-i vorbi despre pericolul îmbolnăvirii în cazul în care nu respectă normele de igiena. Jurnaliştii, însă, prin mijloacele de informare în masă se adresează unui public larg şi mediatizează regulile de comportament şi igienă pentru prevenirea maladiilor contagioase şi, în special, a tuberculozei.
Campania Naţională de promovare a modului sănătos de viaţă şi prevenirea maladiilor contagioase şi a tuberculozei „Reguli simple de igienă pentru o sănătate durabilă” prevede difuzarea spoturilor radio/TV, distribuirea materialelor informative, difuzarea reportajelor televizate, a emisiunilor radio, articolelor de analiză. În perioada campaniei un grup de jurnalişti va participa la un training la care vor fi familiarizaţi cu problemele sănătăţii publice.
Organizatorii campaniei au declarat că, în cazul în care postul municipal de radio „Antena C” îşi va continua activitatea şi nu va fi lichidat de Consiliul municipal Chişinău, va găzdui un radiomaraton cu implicarea specialiştilor Centrului Naţional Ştiinţifico-Practic de Medicină Preventivă şi ai Institutului de Ftiziopneumologie.