Iurie Țurcanu: Valabilitatea semnăturii electronice se extinde până la 5 ani

Semnătura electronică va avea o valabilitate de 5 ani, față de 2 ani cât era până acum. Anunțul a fost făcut de vicepremierul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, în cadrul unei conferințe de presă. Oficialul a menționat că scopul extinderii valabilității semnăturii electronice este de a populariza consumul serviciilor publice online în rândul cetățenilor Republicii Moldova, notează IPN.

Vicepremierul pentru digitalizare spune că în Republica Moldova serviciile publice online capătă tot mai mult teren, iar pentru a încuraja și mai mult acest fenomen, autoritățile au extins până la 5 ani valabilitatea semnăturii electronice. Prin promovarea digitalizării serviciilor publice, autoritățile își propun să combată și flagelul corupției din Republica Moldova, fiind redusă interacțiunea directă dintre  cetățeni și funcționari publici.

„Actele electronice, fiind documente oficiale, cu forță juridică, pot fi obținute fără a te deplasa la ghișeele prestatorilor, pot fi transmise cu o viteză mult mai mare decât documentele pe hârtie, nu există copie și original, toate documentele semnate electronic sunt considerate originale. De asemenea, oamenii economisesc bani pentru că nu se vor deplasa pe distanțe mari pentru a obține lucruri elementare, ci pot să le facă de acasă. Toate aceste beneficii întăresc posibilitatea de consum a serviciilor electronice. Fac apel și către presă, cetățeni, să punem presiune pe autorități ca să accepte acest nou stil de interacțiune, cel electronic”, a spus vicepremierul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu.

Costul semnăturii electronice valabile 5 ani este de 650 de lei și, în curând, va putea fi obținută și de către cetățenii Republicii Moldova din diaspora, prin intermediul misiunilor diplomatice.

„Te apropii o singură dată  la ghișeul semnăturii electronice, dar beneficiezi de acest serviciu timp de 5 ani. Sperăm că, odată cu extinderea valabilității semnăturii electronice, să mărim numărul utilizatorilor, inclusiv în rândul cetățenilor din diaspora, care ar putea să utilizeze serviciile electronice de la distanță. Extinderea valabilității a certificatului cheii publice este posibil deja începând de astăzi prin intermediul portalului online www.semnătura.md” a spus Gheorghe Pantaz, director al Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică.

În Republica Moldova sunt peste 200 de mii de utilizatori activi ai semnăturii electronice. Cetățenii și agenții economici pot utiliza semnătura electronice pentru un spectru larg de servicii publice printre care: depunerea declarației fiscale electronice, solicitarea actelor de Stare Civilă, serviciul de apostilare (e-Apostila), solicitarea licențelor de activitate (e-Licențiere),  raportarea electronică la CNAM (e-CNAM) și CNAS (e-CNAS).

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.