Circa două treimi din respondenții unui sondaj privind evaluarea educației financiare în Moldova s-au autoevaluat la nivelul „mediu” de cunoștințe financiare. Mai mulți respondenți consideră că au cunoștințe scăzute (19,4%) în domeniul financiar decât cei care susțin că au cunoștințe peste medie (12,9%). Rezultatele studiului sociologic efectuat cu suportul USAID sunt un temei important atât pentru elaborarea strategiei de educație financiară, cât și pentru campania de educație financiară lansată astăzi, a menționat guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei, Octavian Armașu. Campania implică o serie de activități de diseminare a cunoștințelor financiare și își propune să ajute cetățenii Republicii Moldova să înțeleagă ce reprezintă sistemul financiar, noțiunile financiare de bază și diversitatea serviciilor financiare din Moldova, transmite IPN.
Cea mai mare campania naționale de educație financiară din Moldova se va desfășura pe durata unui an, până în toamna anului 2024, și va cuprinde tot teritoriul Republicii Moldova. Guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei a declarat în cadrul lansării campaniei că „este important să ajutăm cetățenii să se integreze mai ușor în lumea financiară, mai ales când tehnologiile inovatoare avansează în ritm accelerat. Octavian Armașu a precizat că „instruirea financiară a devenit o necesitate stringentă și o realitate ce se remarcă în toată lumea, nu numai în Republica Moldova. Și Banca Națională va face pași fermi în susținerea acestui interes. Guvernatorul instituției a comunicat că pe ultima sută de metri se află elaborarea unui document strategic de educație financiară care „va concentra abordările de educație financiară pe diferite arii de competență și va permite unificarea eforturilor autorităților și a societății civile în acest demers important.
Potrivit lui Jeff Bryan, directorul misiunii USAID Moldova, campania națională de educație financiară va impulsiona capacitatea cetățenilor Republicii Moldova de a face decizii informate în sectorul financiar. 40% din Moldoveni nu au economii, totuși 70% dintre populație raportează că și-au stabilit obiective financiare și lucrează în direcția atingerii lor. Campania și strategia de educație financiară națională vin să ajute cetățenii din Republica Moldova să-și gestioneze mai bine cheltuielile și să facă economii. Viitorul educației financiare este digital. Statele Unite dedică sprijin pentru a consolida capacitățile digitale ale Republicii Moldova, susținând reformele care încurajează investițiile în sectorul privat în economia Republicii Moldova.
Studiul sociologic privind evaluarea educației financiare în Moldova a fost realizat în luna septembrie – octombrie anul curent, pe un eșantion de 1024 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 75 de ani, reprezentativ pentru Republica Moldova, exceptând localitățile din stânga Nistrului.