În anul curent, străzile din municipiul Chişinău vor fi reparate doar capital
Primarul general interimar al municipiului Chişinău, Vasile Ursu, interzice categoric “plombarea”, în anul current, a străzilor din municipiu, inclusiv cele din cartiere, pentru a evita utilizarea neraţională a banilor publici.
Ursu a declarat luni, 13 martie, în cadrul şedinţei operative că
“plombarea” străzilor este doar o pieredere inutilă de bani. El a cerut responsabililor din cadrul serviciilor municipale să examineze posibilităţile reale de finanţare şi să elaboreze un grafic pentru efectuarea lucrărilor de reparaţie capitală a drumurilor din municipiu. Totodată, el a cerut examinarea posiblităţilor de antrenare a agenţilor economici din municipiu în lucrările de reparaţie capitală a străzilor.
Şeful Direcţiei Transport public şi căi de comunicaţii a Consiliului municipal (DTPCCCM), Veaceslav Ţărnă, a comunicat în cadrul aceleiaşi şedinţe că temperaturile de minus 28 grade Celsius care au fost înregistrate în iarna curentă timp de o săptămână, precum şi cele 12 cicluri de îngheţ-dezgheţ de pe parcursul iernii, au deteriorat substanţial drumurile din municipiu. Potrivit lui, sunt foarte multe şi adresările populaţiei, prin care cere insistent efectuarea lucrărilor de reparaţie a căilor de acces de pe lângă edificii.
Sursa citată a menţionat că lucrările intercartier, planificate în anul curent vor costa în jur de 85 milioane de lei şi vor demara de îndată ce se va îmbunătăţi timpul şi va fi efectuată evaluarea de primăvară. Potrivit lui, în anul curent drumarii se vor confrunta cu probleme serioase, deoarece prognozele arată că va fi necesar de efectuat un volum mult mai mare lucrări, limita bugetară fiind însă la acelaşi nivel ca şi anul trecut, când s-au reparat 500 mii metri patraţi de străzi. Totodată, el a menţionat că şi localităţile suburbane cer efectuarea lucrărilor de reparaţie a drumurilor, însă la acest capitol nu au fost prevăzuţi bani în bugetul local.
O altă problemă serioasă cu care se confruntă drumarii este, în opinia lui Ţărnă, incertitudinea în privinţa preţului la gaze şi la materialele necesare pentru fabricarea asfaltului. Acest fapt ar constitui un impediment pentru începerae cât mai urgentă a lucrărilor de reparaţie a drumurilor, deşi tehnica necesară pentru fabricarea asfaltului este deja pregătită, fiind reparată şi Uzina pentru fabricarea asfaltului.