În anul curent se va renunţa la lucrările de plombare a drumurilor

În anul curent se va evita practica de plombare a drumurilor, care s-a demonstrat a fi puţin efectivă, dar costisitoare, a declarat primarul general interimar al municipiului Chişinău, Vasile Ursu, citat de Info-Prim Neo, în cadrul unei şedinţe privind perspectivele de dezvoltare a drumurilor publice în următorii ani. Potrivit sursei citate, în urma multiplelor cicluri de îngheţuri din iarna trecută, drumurile din capitală au fost deteriorate esenţial, de aceea se preconizează majorarea volumului de lucrări pentru reparaţia unor porţiuni de drum. Ursu a menţionat că în scopul pregătirii reţelei de drumuri din municipiu pentru funcţionare normală au fost antrenate toate serviciile responsabile. Au început lucrările de curăţare a carosabilului de materialul antiderapant, acumulat pe parcursul iernii. De asemenea, se efectuează lucrările de pregătire necesare pentru reparaţia celor mai deteriorate porţiuni de drum. Ministrul Transporturilor Gospodăriei Drumurilor, Miron Găgăuz a informat că se planifică reparaţia traseului Anenii-Noi – Căuşeni – Ştefan-Vodă, Orhei-Rezina, Ustia-Molovata, Mihailovca - Valea Perjei, precum şi repararea capitală a unei porţiuni al traseului Chişinău-Leuşeni. În cadrul şedinţei, premierul Vasile Tarlev a spus că în anii următori Guvernul se va axa pe reparaţia capitală a drumurilor naţionale, precum şi construcţia auto-magistralelor. Şeful executivului a atenţionat asupra necesităţii asigurării transparenţei lucrărilor efectuate. În acest scop, primul-ministru a dispus crearea unor grupuri de lucru speciale, care vor verifica în permanenţă devizele de cheltuieli şi calitatea lucrărilor de reparaţie şi întreţinere a drumurilor. Rapoartele respective urmează să fie prezentate săptămânal premierului. De asemenea, primul-ministru a dispus efectuarea unei analize profunde a structurii preţurilor la materialele de construcţie utilizate pentru reparaţia drumurilor. Vasile Tarlev a specificat că materialele de construcţie utilizate pentru reparaţia drumurilor publice urmează să fie procurate direct de la producători, evitând intermediarii. Premierul a solicitat intensificarea măsurilor de atragere a investiţiilor externe din partea organizaţiilor financiare internaţionale şi altor donatori. Programul de distribuire a mijloacelor fondului rutier pentru anul 2006 prevede alocarea a 170 mln de lei pentru întreţinerea şi reparaţia drumurilor, ceea ce constituie cu 13 la sută mai mult faţă de anul trecut.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.