În 2020, numărul clienților MAIB „înrolați digital” s-a dublat, iar numărul operațiunilor s-a triplat

Pandemia COVID-19 a accelerat procesele de digitalizare a Moldova Agroindbank, iar datorită serviciilor moderne oferite, tot mai mulți clienți au renunțat la obișnuința de a veni la bancă pentru o simplă operațiune de achitare a facturilor. Ei decid să valorifice timpul altfel, evitând să stea în rând la ghișeu, în favoarea serviciilor bancare online. MAIB își propune ca, în următorii 1-2 ani, toate serviciile care astăzi sunt disponibile la ghișeu să fie disponibile în canale digitale. Declarații în acest sens au fost făcute de Aliona Stratan, prim-vicepreședintele Moldova Agroindbank, într-un interviu pentru Business Class, citat de IPN.

În 2020, numărul clienților MAIB „înrolați digital” s-a dublat, iar numărul operațiunilor s-a triplat.

Prim-vicepreședintele MAIB crede că, în următorii 2-3 ani, plățile vor deveni operațiuni obișnuite și vor migra pe zona de built-in banking, ceea ce înseamnă că oamenii nu vor mai fi nevoiți să depună mari eforturi pentru a achita fiecare factură, pentru că majoritatea plăților vor fi făcute automat. Un exemplu în acest sens, este achitarea pentru călătoria cu taxiul (Yandex, Taxi sau Uber în afara țării). De asemenea, Aliona Stratan susține că în următoarea perioadă vor fi pe larg dezvoltate plățile pentru toate tipurile de transport (urban, interurban), produsele și serviciile digitale vor fi parte din toate domeniile vieții, urmând a fi implementate pe larg tehnologiile blockchain, smart contracte etc. La fel, un aspect important al plăților în viitor este Internetul obiectelor (Internet of things), care abia începe să fie dezvoltat și care are un potențial enorm, iar plățile vor fi o componentă indispensabilă a funcționalității lor.

Prim-vicepreședintele Moldova Agroindbank a menționat că, în contextul digitalizării, pe lângă cunoștințe în domeniul bancar, tot mai mult se așteaptă că angajații băncii vor avea abilități în sfera transformării digitale, managementului produselor, marketing, dar și un set de soft-skill-uri, cum ar fi: self-management, critical thinking, luarea deciziilor, leadership. „Desigur, nicio instituție de învățământ din Republica Moldova nu pregătește specialiști cu o asemenea arie de competență, dar MAIB își propune să implementeze sisteme de instruire continuă a personalului băncii, care ulterior ar putea fi implementate și în universitățile din Republica Moldova”, a adăugat Aliona Stratan.

Acum un an, MAIB a anunțat obiective noi în direcția „We go digital” și în ultimul an a dezvoltat produse digitale inovative care se bucură de popularitate în rândul clienților băncii. Pentru că MAIB a dezvoltat funcționalități noi, tot mai mulți clienți au început să utilizeze aplicația MAIBank şi să valorifice din plin noile funcționalități puse la dispoziție. „Am convingerea că, odată resimțite avantajele digitalizării, clienții vor valorifica şi mai mult relația la distanță cu banca, vizitând sucursala doar pentru consiliere bancară, iar pentru operațiuni curente (achitarea plăților pentru utilități, deschiderea unui cont nou, solicitarea de credit sau deschiderea unui depozit) vor valorifica alternativele digitale”, a declarat Aliona Stratan.

Prim-vicepreședintele MAIB susține că, astăzi, circa 40% dintre clienți care preferă să vină la ghișeul băncii. Acest lucru determină banca să creeze condiții şi pentru ei. În fiecare sucursală există o zonă de autoservire, care include cel puțin un ATM și un Terminal Self-Service. Acolo pot fi efectuate practic toate operațiunile de primire a numerarului, suplinire a conturilor, dar şi operațiunile de plată. Dacă pentru cineva acest lucru este ceva nou, o persoană dedicată din sucursală – meeter greeterul – acordă suport clienților şi îi ghidează să facă primii pași în direcția bankingului digital. Tot aici, clienții sunt ajutați să-și instaleze aplicația MAIBank, să o activeze și să efectueze primele (cele mai simple) operațiuni.
 

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.