Guvernul a lansat un plan de acţiuni privind începerea activităţii Terminalului petrolier şi Portului „Giurgiuleşti”
Guvernul a lansat un plan de acţiuni pentru asigurarea începerii activităţii Terminalului petrolier şi Portului internaţional Liber „Giurgiuleşti”.
Potrivit planului, până la finele lunii septembrie ministerele şi organele de resort din domeniu urmează să finalizeze procedura de achiziţie a unor loturi de pământ din oraşele Sângera şi Căuşeni pentru construcţia staţiilor de alimentare cu combustibil de către compania „Azpetrol”. De asemenea, urmează să fie încheiată procedura de arendare a două terenuri din străzile Calea Orheiului şi Calea Basarabiei pentru amplasarea staţiilor de alimentare şi a depozitelor de produse petroliere şi gaze, precum şi examinată posibilitatea arendării altor terenuri cu acest scop pe teritoriul municipiului Chişinău.
Acelaşi plan mai prevede, până la finele lunii septembrie,
delimitarea hotarelor R. Moldova cu Ucraina şi România pe Dunăre, prezentarea informaţiei referitoare la tipul licenţei necesare pentru efectuarea lucrărilor de construcţie a danei Portului internaţional Liber „Giurgiuleşti”, precum şi amplasarea Serviciului de stat pompieri în cadrul portului.
Până la sfârşitul anului curent, la capitolul construcţiei infrastructurii necesare, este prevăzută întreţinerea drumului Chişinău – Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti”, repararea drumului Cahul – Portul „Giurgiuleşti” şi acordarea statutului de „magistral” drumului Chişinău – Portul „Giurgiuleşti”. Tot până la finele anului curent, urmează să fie finalizată construcţia conexiunii reţelei electrice cu capacitatea de 35 MW cu Portul „Giurgiuleşti” şi finalizată construcţia conductei de gaz cu Terminalul petrolier, cu o capacitate de 350 metri cubi.
Premierul Vasile Tarlev a declarat, în cadrul unei şedinţe de Guvern din luna iunie, că lucrările de construcţie a Terminalului de la Giurgiuleşti urmau să fie finalizate până în luna august curent, iar a Portului Giurgiuleşti – până în luna august a anului viitor.
Ministrul Economiei şi Comerţului, Valeriu Lazăr, a declarat presei, la acea dată, că ritmurile construcţiei Terminalului sunt în prezent mai rapide, ca rezultat al apariţiei unei finanţări solide din partea Fondului investiţional olandez EasEur Holding, subdiviziune a fondului de investiţii Eastern Capital, care a achiziţionat „Azpetrol”, „Azertrans” şi „Azpetrol Refinery” de la foştii fondatori ai societăţilor „Azpetrol Group” şi „Azpetrol Oil Services Group”.
Apariţia noilor proprietari a fost salutată de ministru, deoarece, a declarat el, „complicaţiile din managementul Azpetrol au generat anumite probleme financiare în finalizarea construcţiei Terminalului, care era preconizată pentru luna mai 2006”. Lazăr a dat asigurări că lucrările vor fi realizate cu „o viteză mai mare”.