Floarea Soarelui contestă amenda impusă de Consiliul Concurenței

Societatea Floarea Soarelui anunță că va contesta în instanțele naționale, iar după caz și în cele internaționale, decizia Consiliului Concurenței prin care a fost amendată cu peste 123 de milioane de lei pentru practici anticoncurențiale. Într-un comunicat de presă, compania califică decizia ca fiind „ilegală și caracterizată de grave încălcări ale legislației naționale și europene, îndreptată împotriva unuia dintre cei mai mari producători autohtoni”, transmite IPN.

Floarea Soarelui și Grupul Trans-Oil consideră decizia Consiliului Concurenței neîntemeiată și bazată pe un proces de investigație viciat, în cadrul căruia Consiliul a îngrădit accesul companiei la o parte substanțială din materialele dosarului. Compania consideră că decizia Consiliului contravine normelor internaționale privind protecția investitorilor străini, prejudiciind reputația și integritatea Grupului Trans-Oil.

Potrivit companiei, în conformitate cu politica corporativă, vânzările de ulei îmbuteliat de floarea-soarelui pe piața internă a Republicii Moldova sunt realizate cu aplicarea unui adaos comercial minim, la limita rentabilității, în scopul susținerii populației. Prin urmare, pe lângă faptul că decizia de sancționare este vădit neîntemeiată, aceasta este și lipsită de logică, având în vedere aportul companiei la asigurarea siguranței alimentare a cetățenilor în condițiile crizei economice.

Consiliul Concurenței a sancționat întreprinderile „Floarea Soarelui” SA și „Lux Proba Grup” SRL cu amenzi în mărime totală de 192,6 milioane de lei, în urma unei investigații ce a scos la iveală un acord anticoncurențial între cele două companii. Cele două companii au fost găsite vinovate de coordonarea prețurilor pe piață în perioada octombrie 2019-iunie 2022.
Investigația, începută în 2022, a arătat că cele două companii își aliniaseră prețurile înainte de a le comunica clienților. „Lux Proba Grup” SRL solicita „Floarea Soarelui” SA să ajusteze prețurile pentru rețelele comerciale, în timp ce producătorul cerea informații despre tarifele distribuitorului pentru a-și sincroniza propriile prețuri.

Coordonarea prețurilor a avut efecte negative nu doar asupra concurenței intra-marcă (pentru produsele „Floarea Soarelui”), ci și asupra concurenței inter-marcă, afectând mărcile proprii ale altor întreprinderi care produceau ulei la fabrica „Floarea Soarelui”.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.