Peste 100 de întreprinderi din Moldova, care activează în ramura alimentaţiei publice, inclusiv de utilaje tehnologice, veselă, uniforme şi textile, băuturi, accesorii, distribuitori de ceai şi cafea etc., sunt prezente la cea de-a treia ediţie a Festivalului Artei Culinare. Evenimentul are loc, în perioada 24-26 mai, în Sala Europeană a Hotelului Naţional. În cele 3 zile, vor funcţiona 2 săli de „master-class” unde 5 culinari de clasă internaţională din Rusia, Ucraina şi România vor demonstra diverse reţete pentru bucătarii şi cofetarii din Moldova. Preşedintele Asociaţiei pentru artă culinară, Simeon Boran, a declarat, în cadrul festivităţii de deschidere, că scopul festivalului este de a contribui nemijlocit la dezvoltarea artei culinare şi perfecţionarea profesională a culinarilor din Moldova, conform ultimelor tendinţe din domeniu. De asemenea, scopul organizatorilor este de a determina o atitudine nouă faţă de pregătirea bucatelor în Moldova, promovarea “hit-urilor culinare” şi tehnicilor noi. Festivalul este organizat pentru managerii şi specialiştii angajaţi în restaurante, baruri, cafenele, cluburi de noapte, hoteluri şi companii furnizoare, pentru specialişti direct implicaţi în dezvoltarea industriei de odihnă şi agrement. Prezentă la eveniment, preşedinta grupului parlamentar al comuniştilor, Eugenia Ostapciuc, a declarat că salută organizarea acestui eveniment, în special pentru reabilitarea bunului nume al ramurii alimentaţiei publice. Ea a menţionat că în prezent profesionalismul din ramura alimentaţiei publice a decăzut. „Multe întreprinderi lucrează exclusiv pentru profit, iar calitatea bucatelor şi igiena din localuri sunt neglijate”. Potrivit ei, autorităţile centrale vor pune în aplicare un plan complex de acţiuni pentru redresarea situaţiei din ramură, inclusiv prin crearea unui Centru naţional al artei culinare. Taxa de participare la prezentările „master-class” este de 115 USD. Membrii Asociaţiei pentru artă culinară vor achita doar jumătate din cost, la fel şi reprezentanţii instituţiilor de învăţământ din domeniu. Taxele sunt colectate pentru a reduce din cheltuielile organizatorilor care au plătit onorarii costisitoare maeştrilor internaţionali. Spre comparaţie, astfel de prezentări peste hotare costă în jur de 25 de euro pentru 2 ore. În cadrul festivalului, participanţii vor avea posibilitate să urmărească toate prezentările de „master-class”, organizate pe parcursul celor trei zile. Sponsorul oficial al evenimentului este compania „Dina Cociug”, care promovează pe piaţa Moldovei inventar şi tehnologii noi pentru industria alimentară.