Miturile despre UE şi valorile europene au fost subiecte ale unor scenete teatrale prezentate în 10 localităţi rurale din Moldova. Centrul de asistenţă socio-medicală la domiciliu „Casmed” a pus în practică această formă de prezentare a informaţiei despre Uniunea Europeană în cadrul campaniei „Împreună suntem EUROPA”.
Directorul executiv al Casmed, Natalia Postolachi, a declarat pentru IPN că s-a gândit, împreună cu colegii săi, să utilizeze teatrul deoarece e o formă accesibilă de a transmite mesajul către oameni. Scenetele prezentate de actori i-a familiarizat pe oameni despre posibilitatea de a călători fără vize în UE, despre diferenţele dintre sistemul medical din Moldova şi cel din UE, despre corupţia din ţară şi lipsa acesteia în UE, despre relaţiile dintre oameni, despre legea anti-discriminare etc.
„Am decis să utilizăm teatrul deoarece în timpul dezbaterilor apar anumite tensiuni dintre oamenii care au viziuni diferite şi am decis astfel să diminuăm tensiunile. Oamenii erau bucuroşi deoarece în localităţile rurale sunt prezentate foarte rar piese de teatru. Cetăţenii au adresat multe întrebări legate de proiectele lansate cu sprijinul UE, despre datoriile ţării faţă de partenerii externi, dacă vor fi consultaţi oamenii referitor la aderarea la UE, dacă vor putea să facă vin şi ţuică, dacă vor putea să-şi taie porcul etc.”, a comunicat Natalia Postolachi. Dezbaterile, care au încadrat şi teatrul social, au fost organizate în localităţi rurale din raioanele Făleşti, Floreşti, Rezina, Sângerei şi Râşcani.
Casmed a desfăşurat mai multe activităţi, inclusiv „Ora Europei” cadrul orei de diriginţie pentru elevii din localităţile rurale. Copiii au fost familiarizaţi cu elemente din cultura europeană, au făcut o călătorie imaginară în statele europene, au reuşit să înveţe diverse adresări în limbile statelor din UE. A fost organizat şi un concurs de desen cu genericul: „Sunt copil al Europei”, la care au participat peste 50 de copii. Lucrările prezentare pentru concurs sunt expuse la Universitatea de Stat din Bălţi „Alecu Russo”. Tot acolo sunt expuse şi panouri informative despre cele 28 de ţări membre ale UE, dar şi despre Republica Moldova .
Evenimentele campaniei „Împreună suntem EUROPA” fac parte din Campania naţională de informare „EUROPA PENTRU TINE”, organizată în cadrul proiectului FHI 360 „Parteneriate pentru o Societate Civilă Durabilă în Moldova”, susţinut financiar de USAID.