Construcția autostrăzii A8 și a podului rutier de la Ungheni începe în 2025

Dezvoltarea rețelei de autostrăzi din România se produce într-un ritm fără precedent. Alți 32 de kilometri de autostradă de pe A7 au fost inaugurați marți, 19 noiembrie, după ce alte două loturi vor fi deschise traficului rutier. În total, săptămâna aceasta se va putea circula pe 59 de kilometri din totalul de 320 de kilometri dintre Ploiești și Pașcani. Această porțiune de autostradă se adăugă, anul acesta, celor 1 115 kilometri de drum de mare viteză, pe care se circulă deja în România. Primul lot din A7 a fost centura Bacăului, inaugurată în decembrie 2020, transmite IPN.

Reprezentanții Guvernului condus de Marcel Ciolacu subliniază că sunt continuate procedurile și pentru celelalte secțiuni din A7, de la Pașcani până la Siret – vama cu Ucraina, de 118 kilometri. Autostrada A7, care va face legătura între Moldova și Muntenia, va fi pe deplin operațională spre sfârșitul anului viitor. Aceasta va avea o lungime totală de 319 kilometri de la Ploiești până la Pașcani, iar o porțiune de 32 de kilometri, care leagă Buzăul de Râmnicu Sărat va fi deschisă pentru circulație de miercuri, anunță responsabilii din transporturi.



Tot în 2025 vor începe lucrările pentru construcția primelor loturi ale Autostrăzii Unirii (A8) și a podului de la Ungheni peste Prut, care acum este doar unul feroviar, dar va fi și unul rutier, de autostradă.

Autostrada Unirii A8 va ajunge până la Chișinău, a anunțat prim-ministrul României, Marcel Ciolacu. Oficialul de la București susține că vast proiect, lansat deja în România, face parte dintr-o listă amplă de proiecte de interconexiune cu Republica Moldova.



„Mai avem de făcut o investiție. Să legăm Iași de Chișinău. Republica Moldova, pe căi ferate, este prizoniera sistemului rusesc, tot sistemul este pe ecartament lat. Dacă lungești autostrada de la Iași până la Chișinău, se face prima conectare a Republicii Moldova cu Europa. Și normal că va fi și o explozie de investiții pentru Republica Moldova”, a declarat Marcel Ciolacu.

Autostrada „Unirii” va avea o lungime de peste 300 de kilometri, de la Târgu Mureș și până la frontiera cu Republica Moldova, în zona satului Ungheni din județul Iași.

Noul pod, care va conecta România cu Republica Moldova, va fi proiectat la profil de autostradă și face parte din proiectul Autostrada Unirii A8, care va ajunge până la Chișinău. Ansamblul de poduri va consta în două structuri paralele, fiecare având un tablier mixt din oțel și beton, precum și grindă continuă, câte un pod pentru fiecare sens de circulație. Cel mai lung dintre cele două poduri va măsura aproximativ 260 de metri.

CMF 31240010

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.