CJI a lansat al doilea studiu naţional de audienţă a mass-media pentru anul 2011

                                 

                        CJI a lansat al doilea studiu naţional de audienţă a mass-media pentru anul 2011

În perioada 13 septembrie – 10 octombrie 2011, postul privat de televiziune Prime este lider de audienţă, la nivel naţional, fiind urmat de postul public de televiziune Moldova 1 şi PRO TV Chişinău. Aşa arată datele celui de-al doilea studiu de audienţă, realizat în perioada respectivă, care include date despre audienţa canalelor TV, a posturilor de radio şi a publicaţiilor din Republica Moldova la nivel naţional.

Pe segmentul radio, cea mai  mare audienţă, la nivel naţional, îi revine postului de radio Noroc. Pe locul doi se situează postul public Radio Moldova, iar pe trei – postul de radio Hit FM. La categoria presă, cele mai cunoscute ziare  sunt Makler, Komsomoliskaia pravda şi Antenna.

Cercetarea  a fost realizată de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI). Măsurarea s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe din sistemele de măsurare existente pe plan internaţional. 

Eşantionul urban are un volum de 1.130 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ± 2.9%, iar eşantionul rural are un volum de 605 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±4.0%. Eşantionul naţional de 1735 persoane are o marjă maximă de eşantionare de ±2.6%.

Amintim că primul studiu de audienţă a fost lansat în luna aprilie. Ambele studii pot fi găsite pe pagina web a CJI, la rubrica Cercetare şi publicaţii.

Studiul naţional de audienţă a  presei scrise şi audiovizuale a fost realizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuzia”, implementat de către CJI în perioada ianuarie – decembrie 2011, cu susţinerea financiară a organizaţiei „Civil Rights Defenders” (fostul Comitet Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia).

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.