Chişinăul are o strategie de dezvoltare a transportului public

Consiliul municipal Chişinău (CMC) a aprobat, joi, 15 iunie, Strategia de dezvoltare a transportului public în municipiul Chişinău, elaborată de Business Consulting Institute (BCI) şi Universitatea Tehnică din Moldova, cu suportul financiar al OSI/LGI Budapesta. Documentul a fost aprobat de aproape toţi consilierii, excepţie făcând fracţiunea social-democrată şi câţiva consilieri independenţi. Iniţial, consilierii au propus remiterea strategiei spre reexaminare pe motiv că unele acţiuni din Planul de acţiuni al acesteia ar fi foarte costisitoare şi în lipsa în strategie a mecanismului de atragere a investiţiilor private în construcţia drumurilor. Unul din elaboratorii Strategiei, consilierul municipal Mihai Roşcovan, director al BCI, a precizat că un obiectiv principal al Strategiei este atragerea investiţiilor în transportul public, dezvoltarea concurenţei şi competiţiei. Potrivit aceleiaşi surse, documentele ataşate la strategie conţin cadrul normativ ce urmează a fi aprobat de CMC, inclusiv Regulamentul cu privire la funcţionarea transportului public în municipiul Chişinău; Regulamentul cu privire la organizarea licitaţiilor privind licitarea rutelor de transport; Metodologia calculării şi modificării şi aprobării tarifelor în transportul public; precum şi propunerea privind reorganizarea Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţii (DGTPCC) prin separarea subdiviziunii care se ocupă cu transportul public. În cazul în care CMC va aproba aceste acte, atunci şi investitorii privaţi vor fi interesaţi de acest domeniu, susţine Roşcovan. Înainte de a fi pusă la vot strategia, CMC l-a demis din funcţie, la propunerea consilierului municipal Ion Mămăligă, pe şeful adjunct al DGTPCC, Vladimir Buzovschi, pe motiv că acesta nu a prezentat la timp consilierilor proiectul strategiei. Strategia de dezvoltare a transportului public în municipiul Chişinău include măsuri de îmbunătăţire a managementului transportului public, recomandări privind elaborarea metodologiei de calcul şi reglementare a tarifelor în transport, elaborarea metodologiei de subvenţionare a operatorilor de transport, a politicii protecţiei sociale şi a unui model eficient de colectare a plăţilor pentru călătoria în transportul public de călători. Planul de acţiuni al Strategiei prevede valorificarea a circa 3,4 mlrd. lei până în anul 2010, pentru dezvoltarea reţelelor stradale şi structurilor de transport, inclusiv construcţia obiectivelor artificiale (viaduct, poduri, străzi magistrale), precum şi construcţia liniilor de troleibuze. Elaborarea Strategiei de dezvoltare a transportului public a fost solicitată de CMC în vara anului trecut, fiind una din condiţiile ajustării tarifelor în transportul public de pasageri din municipiul Chişinău.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.