Calea Ferată a Moldovei (CFM) a prezentat două locomotive renovate. Acestea s-au aflat timp de patru ani la renovare capitală în depoul de Locomotive Basarabeasca. Directorul CFM, Iurie Topală, spune că termenul lor de exploatare era depăşit, dar după renovare a fost prelungit cu încă aproximativ cinci ani, transmite IPN.
Cele două locomotive au aproximativ 50 de ani. Renovarea a costat aproximativ 10 milioane de lei. Potrivit directorului CFM, instituţia nu are bani pentru procurarea locomotivelor noi, care costă în jur de 4 milioane de euro, de aceea, a fost nevoită să le renoveze pe cele existente.
„CFM are sute de locomotive care sunt stricate şi stau în depourile instituţiei. În prezent nu avem nicio locomotivă care să funcţioneze la capacitate maximă, toate sunt cu termenul de exploatare expirat”, a menţionat Iurie Topală.
Potrivit ministrului transporturilor şi infrastructurii drumurilor în exerciţiu, Iurie Chirinciuc, Republica Moldova are un proiect cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în care este prevăzut să fie cumpărate 10 locomotive noi. „Locomotivele vor fi de tip european, modernizate. Procedura a trecut în Guvern şi Parlament, anul viitor urmează să fie anunţată licitaţia pentru procurarea lor. În acest scop, este prevăzută suma de 50 de milioane de euro”, a menţionat ministrul.
La ora actuală, CFM ar avea nevoie de 25 de locomotive care să funcţioneze la capacitate maximă. Întreprinderea are 37 de locomotive în funcţiune, dar acestea nu lucrează la capacitate maximă.
Cele două locomotive renovate vor fi folosite pentru a conduce garniturile care transportă marfă pe teritoriul Republicii Moldova.