Calea Ferată a Moldovei examinează posibilitatea deschiderii unui nou acces feroviar prin sudul republicii Basarabeasca – Berezino. Potrivit ministrului Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor, Miron Găgăuz, această chestiune a fost discutată şi în cadru unei şedinţe cu premierul Vasile Tarlev. Oficialii moldoveni susţin că vor cere insistent părţii ucrainene să redeschidă circulaţia feroviară pe acest tronson în vederea soluţionării problemelor existente la trafic, odată cu închiderea podului de la kilometru 116 de pe tronsonul feroviar din nordul Moldovei Moghiliov-Podolski – Ocniţa. Găgăuz a spus că în cazul în care va fi restabilită circulaţia pe acest segment de cale ferată, partea moldovenească nu va avea nici un fel de probleme de circulaţie feroviară. Circulaţia trenurilor de pasageri are loc în prezent pe accesul feroviar Ocniţa – Larga – Kelmenţi - Hmelniţki - Jmerinka, deschis după închiderea podului respectiv şi care va funcţiona până la redeschiderea tronsonului feroviar Ocniţa - Moghiliov-Podolski. Deoarece noul arteră de cale ferată nu are capacităţi tehnice adecvate, circulaţia trenurilor de marfă pentru moment este stopată. În prezent, la Chişinău se află o delegaţie de 12 experţi din Ucraina, care vor discuta timp de două zile cu autorităţile moldovene modalităţile de restabilire a traficului de mărfuri, în special a celui de primă necesitate. Părţile ar putea discuta şi reluarea transportului de mărfuri prin Transnistria. Această variantă va fi examinată doar în cazul în care partea ucraineană îşi va asuma responsabilitatea pentru încărcăturile care trec prin regiunea transnistreană, deoarece Chişinăul nu doreşte să negocieze cu autorităţile transnistrene şi nu-şi poate asuma responsabilitatea pentru transporturi, după ce acestea au sechestrat în marte curent 173 de vagoane cu mărfuri, iar CFM a fost obligată să achite despăgubiri agenţilor economici de cca 1,1 milioane de franci elveţieni.