Banca Mondială, BEI şi BERD vor finanţa în comun reabilitarea traseelor rutiere europene din R. Moldova
Banca Europeană de Investiţii (BEI), Banca Mondială (BM) şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD vor finanţa în comun un proiect ce ţine de reabilitarea şi modernizarea traseelor rutiere ale tronsonului moldovenesc al Coridorului Pan-european IX: conexiunea Nord-Sud (Criva–Chişinău–Comrat) şi Est-Vest (Chişinău spre frontiera României).
Proiectul dat presupune reabilitarea a 500 km din drumurile menţionate, finanţarea căruia se va face după următoarea formulă: câte 30 mil. USD din partea BEI şi BERD şi 15 mil. USD anual din partea BM.
În cadrul vizitelor în R. Moldova din noiembrie şi decembrie 2006, reprezentanţii BEI au identificat mai multe proiecte posibile care ar putea fi finanţate începând cu anul 2007. Printre priorităţi ar putea fi construcţia interconexiunii electrice (LEA 400 KV Suceava-Bălţi, şi respectiv LEA 330 kV Bălţi-Novodnestrovsk); dezvoltarea si modernizarea infrastructurii aeroportului Chişinău; renovarea staţiei existente sau construcţia unei noi staţii de epurare a apelor reziduale din Chişinău; reconstrucţia tronsonului de cale ferată Revaca-Căinari; electrificarea căii ferate şi construcţia unui tronson de cale ferată cu ecartament european. De asemenea, împrumuturi BEI au fost solicitate pentru sectorul de telecomunicaţii.
În Planul operaţional corporativ 2006-2008, aprobat la 13 decembrie 2005 de Bordul Directorilor BEI, se menţionează ca în 2004 a fost aprobat un Mandat de împrumut pentru Rusia, Ucraina, Belarus şi R. Moldova, în valoare de 500 mil. euro, pentru susţinerea Politicii de Vecinătate a UE. Acest Mandat este valabil până în ianuarie 2007 (eventual până în iulie 2007).
Cel de-al doilea mandat al BEI pentru perioada 2007-2013 prevede posibilitatea de a beneficia de credite in valoare de 3,7 miliarde euro pentru Rusia, Ucraina, RM, Belarus, Georgia, Armenia si Azerbaidjan.