API lansează un program de evaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen
Zece ziare cu distribuire naţională şi locală, şapte media de informare on-line, inclusiv portaluri informaţionale, reţele de socializare şi bloguri, vor fi antrenate într-un exerciţiu de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen. Proiectul se va desfăşura timp de nouă luni, în perioada ianuarie-septembrie 2013, şi va fi implementat de către Asociaţia Presei Independente (API), transmite Info-Prim Neo.
Potrivit unui comunicat de presă al API, instituţiile de presă participante în proiectul de autoevaluare prin prisma de gen vor fi selectate de un Consiliu de Evaluare după training-urile specializate, care vor avea loc pe parcursul lunii noiembrie anul curent. Redacţiile selectate îşi vor evalua lunar conţinutul editorial din perspectiva dimensiunii de gen, colectând date şi informaţii specifice privind prezenţa femeilor şi a bărbaţilor în calitate de autori, surse şi protagonişti ai articolelor, contextul prezentării femeilor, conţinutul fotografiilor şi a anunţurilor publicitare. Consiliul de Evaluare va examina rapoartele instituţiilor de presă şi va elabora recomandări pentru jurnalişti şi instituţiile mass-media.
Proiectul de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen este parte a Programului „Abilitarea economică a femeilor prin creşterea oportunităţilor de angajare în câmpul muncii în Republica Moldova”, implementat de Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor (UN Women) în comun cu Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi Ministerul Economiei, cu suportul financiar al Guvernului Suediei.