Andrei Năstase este cel mai mediatizat candidat în știrile difuzate în mediul online. Este concluzia autorilor raportului „Monitorizarea prezenței candidaților la funcția de primar general în știrile online”, realizat de WatchDog.MD și prezentat într-o conferință de presă la IPN.
Valeriu Pașa, coordonator de programe la WatchDog.MD, a menționat că au fost monitorizate 11 site-uri. „Practic vorbim de top 8 site-uri între preferințele chișinăuienilor, la care am adăugat alte trei pentru diversitate. Acestea sunt: Unimedia, jurnal.md, point.md, publika.md, Agora, mail.ru, moldova.org, protv.md, deschide.md, newsmaker.md și noi.md”, a spus Valeriu Pașa.
Potrivit monitorizării, în perioada 9-22 septembrie, Andrei Năstase a apărut într-un număr de 225 de știri. Al doilea cel mai mediatizat candidat a fost Vladimir Cebotari, care a apărut în 161 de știri, în timp ce Ion Ceban și Octavian Țîcu au apărut în 90 de știri difuzate online.
În raport se arată că, pe lângă contextul neutru în care au fost prezentați, în general toți candidați au fost prezentați în context mai mult pozitiv decât negativ.
Site-ul care a făcut cele mai multe mențiuni despre candidați este point.md, urmat de Unimedia și Agora. La categoria știri neutre, cele mai multe s-au dovedit a fi cele de pe mail.ru, urmat de moldova.org și newsmaker.md.
Concluzia autorilor monitorizării este că site-urile point.md, deschide.md și jurnal.md s-au dovedit a fi cele mai partizane. „point.md îl favorizează vizibil pe Ion Ceban, deschide.md îl defavorizează relativ vizibil pe Andrei Năstase, iar jurnal.md îl favorizează destul de vizibil pe Andrei Năstase”, a spus Valeriu Pașa.
Coordonatorul de programe al organizației WatchDog.MD a concluzionat că situația echilibrului în mediul online este cu mult mai bună decât cea de la televiziune.
Raportul a fost realizat în cadrul a două proiecte susținute de Ambasada SUA în Republica Moldova.