Campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie a fost reflectată de către presa online în special prin știri. Din numărul total de materiale publicate de cele 10 portaluri monitorizate, 3793 sunt știri. 160 sunt comentarii, editoriale și opinii, 34 sunt de interviuri, 17 – dezbateri electorale și două – sondaj de tip vox populi. Asociația Presei Independente a prezentat raportul final, cumulativ, pentru perioada 1 iunie-11 iulie,
Monitorizate au fost portalurile de știri: actualitati.md, agora.md, gagauzinfo.md, kp.md, newsmaker.md, noi.md, realitatea.md, sputnik.md, timpul.md, unimedia.info. Au fost măsurate și analizate toate matrialele jurnalistice și publicitatea nemarcată, care vizează direct sau indirect teme politice și electorale.
Aneta Gonța, expertă de la API, a precizat în cadrul dezbaterii cu genericul: „Alegerile 2021 și presa online: între informare obiectivă și angajament politic”, care a avut loc la IPN, că, de cele mai multe ori, protagoniști ai materialelor din presa online au fost: Partidul Acțiune și Solidaritate și Președinția – 1932 de texte, urmate de Blocul electoralal al Comuniștilor și Socialiștilor – 1885 de materiale, cetățenii – 762 de materiale. Bărbații au fost citați mai des decât femeile, a remarcat experta de la API.
De cele mai multe ori, surse ale materialelor sunt alte mijloace de informare în masă – 769 materiale, PSRM – 676 de materiale, judecători, procurori, avocați – 387 de materiale, PAS – 351 de materiale. Au fost câteva cazuri, mai puține decât în alegerile prezidențiale, când mesajul, deși era publicitate electorală sau politică, nu era marcat corespunzător.
Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, a menționat că presa online din Republica Moldova devine din ce în ce mai puternică. O arată și sondajele de opinie, chiar dacă televiziunile sunt încă în vogă, după raiting și audiență.
Viorica Dumbravă, reprezentantă a portalului agora.md, a spus că aceste rapoarte „ne ajută foarte mult să ne corectăm, atunci când este cazul”. Ar fi binevenită și o monitorizare a comportamentului concurenților electorali în raport cu instituțiile mass-media, a subliniat Viorica Dumbravă.
Raportul privind presa online în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 11 iulie va fi publicat pe pagina web a API. Evenimentul a avut loc în cadrul unui proiect de monitorizare a mass-mediei susținut de National Endowment for Democracy (NED) din SUA în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte.