„Apă-Canal” Chişinău (ACC) implementează un sistem integral de management al calităţii, care constă în aplicarea standardelor internaţionale cu privire la managementul calităţii, mediului şi securităţii muncii. Tehnologul principal al ACC, Arcadie Rusnac, a comunicat pentru Info-Prim Neo că, odată cu implementarea sistemului de management, se va îmbunătăţi atât calitatea apei, cât şi calitatea serviciilor, în ansamblu, de aprovizionare cu apă şi de canalizare, prestate de către întreprindere. Potrivit lui Arcadie Rusnac conformarea la standardele internaţionale în paralel cu respectarea legislaţiei naţionale, este foarte importantă pentru ACC, având în vedere faptul că reţelele de alimentare cu apă şi de canalizare sunt uzate, iar la moment nu există surse pentru renovarea lor. Implementarea sistemului de management va deschide noi perspective pentru a soluţiona şi această problemă, a menţionat tehnologul principal. La implementarea sistemului, specialiştii SA „Apă-Canal” Chişinău sunt consultaţi de către expertul din România Elena Meşca, în baza unui protocol de colaborare dintre furnizorul de apă de la Chişinău şi SC „Apă-Canal 2000” SA Piteşti. Arcadie Rusnac a precizat că expertul de la Piteşti acordă consultanţă în elaborarea documentaţiei proiectului de implementare, redactarea instrucţiilor şi a manualului calităţii, în aprecierea factorilor de risc etc. Totodată, Elena Meşca participă la instruirea specialiştilor şi auditorilor interni pe sisteme de management cu privire la cele 3 standarde ale managementului calităţii – ISO 9001, 14001, OH ASA 18001. Standardele de calitate a apei potabile au fost stabilite prin hotărârea Guvernului RM nr. 934 din 15 august.