De la începutul lunii iulie, peste 450 de consumatori au utilizat platforma de autocitire și au transmis furnizorului datele de la contoarele de apă potabilă. SA „Apă-Canal Chișinău” menționează că în acest mod este evitată facturarea unui consum estimativ, transmite IPN.
Datele pot fi prin intermediul platformelor Viber, WhatsApp, dar și prin SMS sau apeluri telefonice. „În acest mod consumatorii vor plăti efectiv consumul real din luna respectivă. Indicii transmiși de consumatori vor constitui baza de calcul a emiterii facturii. În situația în care autocitirea nu este transmisă în condițiile și în termenele indicate în factură, facturarea se va realiza pe baza consumului lunar estimativ al serviciului de alimentare cu apă”, precizează furnizorul într-un comunicat de presă.
Specialistul delegat pentru introducerea datelor autocitite în cadrul Direcției comerciale poate fi contactat, în cazul consumatorului casnic –, la numărul de telefon Numerele de contact sunt: 062100679 (pentru consumatori casnici – apartamente) și 060001663(pentru consumatori casnici – sector particular). Alți consumatori – agenți economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative – pot apela 062100729.
Pentru a transmite corect indicii contorului, consumatorii trebuie să citească doar cifrele de culoare neagră de pe ecranul apometrului, de la stânga la dreapta. Valoarea rezultată constituie numărul total de metri cubi de apă înregistrați de apometru în momentul efectuării citirii. Cifrele de culoare roșie arată subdiviziunile unui metru cub (sute de litri, zeci de litri) și nu trebuie citite.