93,8 la sută din elevii-respondenţi ai unui sondaj consideră necesară studierea cursului deprinderi de viaţă în şcoală
93,8% din elevii-respondenţi ai unui sondaj realizat de către Centrul Tânărului Jurnalist din Moldova şi Reţeaua de Comunicare în domeniul Sănătăţii (RCDS) au optat pentru studierea disciplinei Deprinderi de viaţă (DDV).
Astfel 40,6% din respondenţi au apreciat drept foarte necesară studierea DDV, 36,2% – drept necesară şi 17% – uneori necesară. În opinia a 87,5% dintre respondenţi, disciplina DDV trebuie inclusă în curiculumul şcolar, 41% – în calitate de disciplină obligatorie, iar 46,5% - opţională. După cum menţionează respondenţii, majoritatea părinţilor (68,4 la sută), aprobă studierea dsiciplinei de către copiii lor şi numai 6,7 % - dezaprobă.
De asemenea, majoritatea respondenţilor (38,7%) ar dori ca şcoala să fie sursă de informare pentru problema drogurilor, 29,9 la sută – în problema rezolvării conflictelor, 24,7 la sută - în probleme de sexualitate.
Respondenţii sondajului au fost întrebaţi despre nivelul actual de informare privind conflictele, sexualitata, drogurile, comunicarea, relaţiile cu părinţii şi prietenii.
Coordonatorul RCDS, Irina Zatuşevschi, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă că scopul sondajului a fost de a afla opinia elevilor care au studiat această disciplină, deoarece şi adepţii şi oponenţii ei uită să întrebe părerea celor pentru care este destinată. Sursa citată a menţionat că sondajul nu şi-a pus scopul să evalueze calitatea manualului sau a anumitor capitole în parte. Totodată, ea a mai spus că raportul pe baza acestui sondaj va fi remis spre examinare organizaţiei UNICEF în Moldova, precum şi ministerului Sănătăţii.
În cadrul conferinţei de presă, voluntarii care au realizat acest sondaj au declarat că elevii au completat în scris formularele sondajului în timpul recreaţiilor şi nu au fost influienţaţi nici de părinţi, nici de pedagogi la expunerea opiniilor.
Sondajul a fost realizat în perioada 10-25 decembrie curent, pe un eşantion de 1794 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani. El s-a desfăşurat în 11 licee, dintre care cinci din mediul urban (oraşele Şoldăneşti, Căuşeni, Soroca), liceele moldo-turc şi Spiru Haret din Chişinău; precum şi şase din mediul rural – liceele din satele Slobozia Mare, Bardar, Crihana Veche, Năvârneţ, Petreşti, Taraclia.