Viitorii profesori şi educatori studiază despre incluziunea copiilor cu nevoi speciale, Maia Sandu

Ministerul Educaţiei împreună cu instituţiile de învăţământ superior pedagogice au început să introducă un nou modul pentru pregătirea profesorilor şi educatorilor privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale. Despre aceast lucru a declarat ministrul educaţiei, Maia Sandu, în cadrul emisiunii „Bună Seara” de la postul naţional de televiziune, transmite IPN.

„Se lucrează, dar o să ia ceva timp ca să reuşim să echipăm şi şcolile şi grădiniţele cu personal care ştie cum să lucreze şi să abordeze aceşti copiii. Până la urmă toţi profesorii şi educatorii trebuie să ştie cum să lucreze cu aceşti copiii”, a spus Maia Sandu. Ministrul a subliniat că, actualmente, există deficienţă de cadre-specialişti în acest domeniu.

Potrivit ei, actualmente, sunt circa 2000 de copii cu cerinţe educaţionale speciale care frecventează grădiniţele, iar în circa 100 de localităţi unde nu există grădiniţe. Anual, pentru fiecare copil de vârstă preşcolară se cheltuie câte 9000 de lei.

Referindu-se la problema locurilor în grădiniţe, ministrul a spus că în Chişinău există suficiente locuri, iar impresia despre deficitul acestora se creează din mai multe motive.  Pe de o parte, mulţi doresc să-şi dea copiii la grădiniţa din apropiere, pe de altă parte, există o cerere mai mare pentru anumite instituţii şi o cerere mai mică pentru altele. O altă problemă porneşte de la faptul că, există grădiniţe în localităţile rurale, părinţii consideră că la oraş calitatea educaţiei este mai bună şi îşi dau copii la aceste grădiniţe.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.