Reformele în educaţie nu au impactul scontat direct asupra orelor în clase. Autorităţile se axează pe probleme mari, pe când ar trebui să înceapă cu cele mici. La universităţile pedagogice merg doar absolvenţii care au o medie mică la BAC, iar meseria de profesor a devenit fără perspective. Aprecierile au fost făcute în cadrul conferinţei anuale a cadrelor didactice din municipiul Chişinău. Managerii de şcoli şi profesorii au spus că schimbările ar trebui să înceapă cu ridicarea prestigiului meseriei de profesor şi cu pregătirea noilor specialişti, transmite IPN.
Directorul Liceului teoretic „Mihail Kogălniceanu”, Natalia Timofei, a spus că programul de învăţământ trebuie simplificat. Copilul va fi mai dornic să studieze atunci când nu va învăţa totul, ci doar necesarul. „Statul trebuie să motiveze cadrele didactice prin cursuri gratuite şi salarii adecvate”, a mai spus directorul.
Şefa Grădiniţei nr.40, Maria Cristofor, a spus că specialiştii din grădiniţe sunt cei mai defavorizaţi, în special când vine vorba de salarii. Aceasta a sugerat Ministerului Educaţiei să fie egalate normele didactice şi salariile educatorilor cu cele ale profesorilor din clasele primare.
Calitatea cunoştinţelor elevilor depinde, în primul rând, de profesionalismul profesorului, a spus directorul Liceului Teoretic „Constantin Sibirschi”, Pavel Macari. „Dacă profesorii erau pregătiţi mai bine, nu se ajungea la aşa rezultate la examenele de bacalaureat”, a spus acesta.
Pedagogii din capitală s-au plâns că majoritatea granturilor în proiectele europene sau internaţionale sunt îndreptate pentru instituţiile de învăţământ din raioane, de cele din oraşe se uită. Profesorii cred, de asemenea, că autorităţile ar trebui să revadă normele de consum în şcoli, care rămân neschimbate încă din perioada sovietică. Totodată, au menţionat că în fiecare an comunică problemele cu care se confruntă şi înaintează propuneri ministerului, însă reacţiile aşteptate de la autorităţi întârzie.
Ministrul educaţiei, Maia Sandu, a asigurat profesorii că propunerile acestora vor fi luate în consideraţie în planurile şi strategiile de dezvoltare de viitor. Oficialul a asigurat profesorii că salarizarea şi promovarea perspectivelor pedagogice sunt o prioritate pentru Ministerul Educaţiei.