Cele mai frecvente subiecte abordate de minori la „Telefonul Copilului” sunt problemele de sexualitate, de relaţionare între semeni şi comunicarea defectuasă cu părinţii. Adulţii apelează specialiştii pentru a discuta despre limbajul necenzurat al copiilor şi comportament hiperactiv. Acestea sunt datele unui Raport de activitate a serviciului „Telefonul Copilului” timp de doi ani de la deschidere, transmite IPN.
Viceministra muncii, protecţiei sociale şi familiei, Viorica Dumbrăveanu, a menţionat că alte subiecte abordate de copii sunt hărţuirea în şcoală şi în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, dar şi problemele emoţionale. Adulţii care apelează la acest serviciu se interesează, în mare parte, despre activităţile în care pot fi implicaţi copiii la o anumită vârstă, servicii alternative de protecţie, modul de obţinere a ajutorului material, procedura de înscriere în instituţiile preşcolare, drepturile copilului şi obligaţiile părinţilor.
„Majoritatea apelurilor recepţionate de la copii – indiferent că sunt de informare sau consiliere – reflectă lipsa de comunicare pe care o trăiesc copiii, necesitatea acestora de a se afirma, necesitatea de atenţie”, a declarat Viorica Dumbrăveanu. Totodată, apelurile de la copii în perioada nocturnă reflectă absenţa fizică şi emoţională a părintelui. Acest lucru se observă şi prin folosirea limbajului impertinent de către copii în discuţia cu consilierii.
Tot astăzi, 26 iulie, a fost lansată pagina web a serviciului „Telefonul Copilului”. Potrivit managerul serviciului de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, Svetlana Moisa, pagina web conţine informaţii pentru părinţi, îngrijitori şi copii, este în limba rusă şi în limba română. Adresa este: telefonulcopilului.md.
„Telefonul Copilului” este un serviciu de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care operează cu un număr pan-european 116111, accesibil în 28 de state ale Uniunii Europene. În Republica Moldova acest serviciu a fost lansat în iunie 2014 şi este implementat de Centrul Internaţional „La Strada” şi gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei. Serviciul „Telefonul Copilului” activează non-stop, apelul este gratuit, confidenţial şi anonim. Acesta dispune şi de mijloace de comunicare pe skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111.