În trimestrul II, volumul cumulat al vânzărilor de servicii în sectorul comunicațiilor electronice (telefonie, internet, difuzare și retransmisie a programelor audiovizuale) a constituit 1,6 miliarde de lei. Volumul este în creștere cu 5,2% faţă de primul trimestru, însă în descreștere cu 2,5% față de perioada similară a anului trecut. Datele se conțin într-un raport publicat pe pagina Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice şi Tehnologia Informației (ANRCETI), vineri, 15 septembrie, transmite IPN.
Cea mai mare creștere a vânzărilor, în comparație cu trimestrul doi al anului trecut, de peste 30%, a fost atestată pe piața serviciilor de acces la internet mobil, unde au fost realizate vânzări în sumă de peste 220 de milioane de lei. Veniturile realizate din vânzarea serviciilor de internet la puncte fixe au sporit cu 11,1% și au alcătuit 303,1 milioane de lei. Pe celelalte trei segmente de piață, telefonie mobilă, telefonie fixă și difuzarea şi retransmisia programelor audiovizuale, a fost înregistrat un trend descendent al volumului de vânzări. Vânzările serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 23,2% și au însumat 177 milioane de lei. Cele ale serviciilor de difuzare și retransmisie a programelor audiovizuale au scăzut cu 8,6% și au alcătuit 63,1 milioane lei. Iar cele ale serviciilor de telefonie mobilă s-au diminuat cu 2,3% și au constituit 854 de milioane de lei.
Cele mai semnificative venituri medii lunare per utilizator au fost înregistrate pe piețele serviciilor de acces la internet la puncte fixe și de acces la internet mobil dedicat: de 178,3 lei și, respectiv, 77,2 lei. Valoarea acestui indicator pe piața serviciului de telefonie mobilă a fost de 76,1 lei, pe piața de telefonie fixă – 50,7 lei, iar pe piața serviciului de televiziune contra plată – 48,4lei.