logo

Vlad Filat este cel mai mediatizat politician după demiterea Guvernului, clasament


https://www.ipn.md/ro/vlad-filat-este-cel-mai-mediatizat-politician-dupa-demiterea-guvernului-clasamen-7965_1004515.html

Prim-ministrul în exerciţiu, Vlad Filat, este cel mai mediatizat politician după demiterea Guvernului, la 5 martie curent, arată un clasament realizat de către asociaţia obştească „Start-Moldova”, transmite IPN.

„În ultima perioadă în ţara noastră s-au întâmplat multe evenimente politice şi unul dintre cele mai observate a fost demiterea guvernului AIE-2. Am hotărât că o evoluţie a apariţiilor media în spaţiul online al actorilor politici este o necesitate”, a spus, la o conferinţă de presă, preşedintele „Start-Moldova”, Lilian Boboc. Topul, realizat în perioada 5 martie-7 aprilie, are 3 compartimente: „Top Cabinet de miniştri”, „Top lideri politici” şi „Top personalităţi politice”.

Printre membrii Cabinetului de miniştri, Vlad Filat a avut peste 1500 de apariţii media timp de o lună. Acesta este urmat de către vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al economiei,  (208); după care urmează vicepremierul Iurie Leancă, ministru de externe (132). Clasamentul este continuat de ministrul de interne, Dorin Recean (65) şi alţii. Cel mai puţin mediatizat a fost preşedintele Academiei de Ştiinţe, Gheorghe Duca (7), şi ministrul transporturilor, Anatol Şalaru (4).

În „Top lideri politici”, în frunte se află tot Vlad Filat, preşedinte al PLDM. Acesta este urmat de către preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti. Pe locul trei se clasează Mihai Ghimpu, liderul PL. Cel mai puţin mediatizaţi lideri politici sunt Mihai Godea, preşedintele PAD, şi Igor Dodon, liderul PSRM.

Vlad Filat deţine întâietatea şi în „Top personalităţi politice”, fiind urmat de Nicolae Timofti şi Mihai Ghimpu.

Asociaţia obştească „Start-Moldova” a fost creată în iunie 2012. Proiectul „Top cei mai mediatizaţi lideri politici în spaţiu online” are drept scop transparentizarea procesului politic din ţară. Clasamentele sunt făcute prin intermediul unui soft dezvoltat de către Compania Marketing&PR, care presupune monitorizarea automată, în timp real a surselor online după cuvinte cheie, fără implicarea factorului uman. În total au fost analizate 200 de site-uri de ştiri din Republica Moldova.