logo

Vinurile pierd teren în Moldova


https://www.ipn.md/ro/vinurile-pierd-teren-in-moldova-7966_994768.html

Producţia de vinuri a făcut ca Moldova să fie cunoscută în multe ţări. Eforturile pe care le depun cei peste 250 de mii de oameni din sector merită să fie recunoscute şi şi pe piaţa locală. Trebuie să învăţăm să alegem vinul de calitate şi să să dăm dovadă de o cultură a consumului acestui produs. Declaraţia a fost făcută de către preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor din Moldova, Eugen Pîslaru, la prima ediţie a Vernisajului Vinului, transmite Info-Prim Neo. Vernisajul se va desfăşura periodic, cel puţin de două ori pe an, pentru a promova cultura consumului echilibrat de vinuri naturale în Republica Moldova La prima ediţie au participat 20 de companii. Premierul Vlad Filat a salutat iniţiativa Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor din Moldova de a organiza un asemenea eveniment de promovare a vinurilor de calitate pe piaţa locală. „În ultima vreme se vorbeşte tot mai mult despre diversificarea pieţelor de comercializare a vinului moldovenesc, accederea pe piaţa chinezească şi SUA, recăpătarea poziţiei în statele din CSI, dar cifrele arată că pierdem teren la noi. Spre exemplu, în anul 2010 pe piaţa Republicii Moldova au fost comercializate 44 milioane de sticle de votcă şi doar 9 milioane de sticle de vin”, a notat Vlad Filat. Prim-ministrul a menţionat că Guvernul va susţine în continuare producătorii de vin, iar în anul 2012, în cazul în care va fi aprobată politica bugetar-fiscală prezentată de Guvern, aceştia vor fi scutiţi de accize. „Producătorii de vin au nevoie de susţinerea noastră. Ei îşi fac partea lor de muncă foarte bine, iar noi trebuie să fim ambasadorii vinului moldovenesc peste hotare şi să-l promovăm. Dezvoltarea acestei ramuri va ajuta la dezvoltarea întregii economii a Republicii Moldova”, a menţionat ambasadorul SUA în Moldova, William Moser, prezent la manifestare. Evenimentul a fost organizat la 20 decembrie de către Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vin din Moldova cu susţinerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare şi celui de-al doilea Proiect „Creşterea Competitivităţii şi Dezvoltarea Întreprinderilor” (CEED II), finanţat de către Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).