logo

Vinuri, nuci și fructe uscate din Moldova vor fi expuse în Japonia


https://www.ipn.md/ro/vinuri-nuci-si-fructe-uscate-din-moldova-vor-fi-expuse-in-japonia-7967_1038665.html

Douăsprezece vinării, trei companii producătoare de miere de albini și două de fructe uscate și nuci își vor expune produsele în cadrul unei expoziții care va fi organizată pe 18 decembrie în incinta Okura Hotel din orașul Tokio, Japonia. Evenimentul este organizat la inițiativa și cu finanțarea Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO), în colaborare cu Ambasada Republicii Moldova la Tokio.

Ambasadorul Republicii Moldova la Tokio, Vasile Bumacov, solicitat de IPN, a comunicat că organizarea evenimentului are ca scop promovarea pe piața niponă a producției vitivinicole de calitate și a produselor autohtone cum este mierea de albini, nucile şi fructele uscate. Selecția companiilor a fost coordonată pe plan național de către MIEPO. Iar, ambasada a cooperat cu companiile nipone importatoare a vinurilor moldovenești, care în cadrul acțiunii din 18 decembrie să reprezente producătorii ce nu au avut posibilitatea de a se deplasa la Tokio.

Potrivit lui Vasile Bumacov, au fost invitați în jur de 200 de reprezentanți ai companiilor specializate în importul și distribuirea producției vitivinicole și de nișă, reprezentanți ai principalelor rețele de comercializare, dar și mass-media. Totodată, au fost invitați oficiali din cadrul Guvernului, Parlamentului, Ministerului Afacerilor Externe, corpului diplomatic, agențiilor de cooperare internațională. „Accentul este pus pe facilitarea contactelor directe „business to business”, între producători și potențiali noi importatori niponi, precum și mediatizarea pe scară largă a produselor de calitate din Republica Moldova”, a spus Vasile Bumacov.

Producătorii participanți au selectat vinurile la discreția lor, pe care le consideră cele mai reprezentative și competitive pe piața Japoniei. S-a sugerat acordarea unei atenții distincte pentru prezentarea vinurilor roșii, mai populare în Japonia. La fel și spumantul clasic este mult apreciat şi vinurile albe cu buchet mai pronunțat. În contextul evenimentului, va fi organizat și un seminar de prezentare a Republicii Moldova: sectorul agroalimentar, vitivinicol, prezentarea companiilor participante și o recepție de degustare a vinurilor și produselor moldovenești. Participanții vor avea posibilitatea să se familiarizeze cu calitatea producției autohtone. În cadrul recepției vor fi promovate și bucatele naționale.

„Ne bucurăm că avem posibilitatea să organizăm în Japonia această primă ediție a campaniei de promovare, în colaborare cu MIEPO, și exprimăm speranța ca acțiunile de agest gen să devină tradiționale. Ambasada va organiza un eveniment similar pe 23 martie 2018 în orașul Kyoto”, a spus ambasadorul Republicii Moldova în Japonia. Potrivit lui Vasile Bumacov, pe piața niponă, există o tendință clară de creștere a exporturilor vinurilor de calitate moldovenești. Statisticile arată că în anul 2016, Republica Moldova a exportat 106 000 litri de vin în Japonia, plasându-se pe locul 17, o creștere cu 11% față de anul 2015.