Pentru prima dată, produsele autohtone promovate sub umbrela brandului naţional vinicol Vinul Moldovei au participat la expoziţia Vinexpo Tokyo din Japonia, desfăşurată în perioada 15-16 noiembrie. La expoziţie au participat companii vinicole din 15 ţări, care au prezentat 500 de branduri diferite de vinuri şi spirtoase, transmite IPN.
Gheorghe Arpentin, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, a menţionat că Vinul Moldovei devine tot mai recunoscut pe diferite pieţe externe şi astfel contribuie la consolidarea imaginii produsului pe plan internaţional, la creşterea numărului de iubitori ai acestuia şi, prin urmare, la poziţionarea lui pe acelaşi palier cu cele mai recunoscute vinuri din regiunile viticole consacrate.
Vasile Bumacov, ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, a remarcat că standul Wine of Moldova a fost unul din cele mai atractive, impresionând vizitatorii expoziţiei. „Vinificatorii noştri au fost luaţi cu asalt, datorită vinurilor de calitate înaltă şi stilului lor particular. Jurnaliştii au fost impresionaţi că Moldova produce vinuri de mii de ani şi de combinaţia reuşită între vinurile noastre şi remarcabila gastronomie japoneză”, a specificat diplomatul.
La expoziţia Vinexpo Tokyo au participat opt companii vinicole din Republica Moldova: Chateau Vartely, Asconi, Purcari, Suvorov Vin, Vinăria din Vale, Castel Mimi, Albăstrele wines, Migdal P.
Japonia este a doua cea mai mare piaţă de vinuri din Asia, importând vinuri de aproximativ 1,4 miliarde de euro, în creştere continuă cu 3-4% anual. Exportul de vinuri îmbuteliate din Moldova către piaţa Japoniei s-a dublat în ultimii 3 ani, atingând 230 de mii de sticle în 2015. În primele şase luni ale acestui an, în Japonia au fost exportate peste 48 de tone de vin.