Veniturile pe piaţa serviciilor de televiziune contra plată (prin reţele cablu TV şi IP TV ) a înregistrat, în primul semestru al anului curent, o creştere uşoară, pe fundalul diminuării numărului de abonaţi. Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei a publicat joi, 25 august, datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor de televiziune, transmite IPN.
Într-un comunicat de presă se menţionează că în jumătate de an volumul total al vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 3,1 mln lei şi a însumat peste 78,3 mln lei, iar numărul total de abonaţi a scăzut, faţă de finalul anului 2015, cu 6,7 mii şi a alcătuit 268,6 mii.
Rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a alcătuit 7,6%.
Creşterea uşoară a veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată, în principal, de sporirea volumului de vânzări al furnizorilor care operează reţele IP TV.
În prima jumătate a anului 2016, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SA „Moldtelecom”– 29,1%, SRL „Sun Communications” – 26,2%, SRL „TV BOX” – 10%. Ceilalţi 84 de furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 34,7%.