Veniturile provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă au continuat să scadă în perioada ianuarie – septembrie 2013. Veniturile s-au micşorat, faţă de nouă luni ale anului 2012, cu 15,6% şi au însumat 988,6 milioane de lei. Totodată, a scăzut şi traficul în reţelele de telefonie fixă către reţelele internaţionale, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), diminuarea celor doi indicatori s-a produs pe fundalul unei creşteri nesemnificative a numărului de abonaţi la serviciile de telefonie fixă. Creştere se datorează exclusiv furnizorilor alternativi de telefonie fixă. Ei au conectat la reţelele proprii peste 15,6 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu peste 3,3 mii.
La 1 octombrie 2013, SA „Moldtelecom” avea peste 1,1 milioane de abonaţi, iar furnizorii alternativi – 98 de mii. La această dată rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori era de 34,2%.
În urma scăderii traficului de voce şi a numărului de abonaţi veniturile SA „Moldtelecom” provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă s-au redus, faţă de perioada respectivă a anului 2012, cu 16,7% şi au alcătuit 949,6 milioane de lei. În schimb, veniturile agregate ale furnizorilor alternativi de telefonie fixă au crescut cu 26,3% şi au însumat circa 39 milioane de lei.
La 1 octombrie 2013, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de venituri, a alcătuit 95,1%, în scădere cu 2,3 puncte procentuale, iar cota furnizorilor alternativi de telefonie fixă a crescut în aceeaşi proporţie şi a însumat 4,9%.