logo

Venituri de peste 270 mln lei din vânzarea serviciilor de internet la puncte mobile


https://www.ipn.md/ro/venituri-de-peste-270-mln-lei-din-vanzarea-serviciilor-de-internet-la-puncte-mob-7966_1022254.html

În prima jumătate a anului 2015, numărul utilizatorilor de internet în bandă largă la puncte mobile (prin reţelele 3G, 4G şi prin modemuri/carduri/USB - acces dedicat) a crescut, faţă de finalul anului 2014, cu mai bine de 51,2 mii (+4,3%) şi a totalizat peste 1,2 milioane, majoritatea dintre aceştia fiind utilizatori ai serviciilor 3G, transmite IPN.

Datele statistice ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că în şase luni ale anului curent numărul utilizatorilor de internet mobil prin reţelele 4G a sporit cu 80% şi a totalizat 59,3 mii, prin reţelele 3G (UMTS/HSPA) - cu 9,3% şi a alcătuit 1,29 milioane, iar al celor care au utilizat accesul dedicat la internetul mobil – cu 10,7% şi a însumat 295,5 mii.

Creşterea numărului de utilizatori ai internetului mobil în bandă largă a condus la sporirea ratei de penetrare a acestui serviciu la 100 de locuitori ai republicii până la 34,9%.

În perioada de referinţă, volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces la internet la puncte mobile a însumat 276,4 milioane de lei. Veniturile companiei Moldcell au sporit cu 30,5% şi au alcătuit peste 67,6 milioane de lei.  Veniturile Orange Moldova sunt în creştere cu 16,3% şi au constituit 162 milioane de lei şi cele ale Moldtelecom –  cu 11,7% şi au totalizat 46,8 milioane de lei. Venitul mediu lunar per utilizator de internet la puncte mobile a alcătuit 27 de lei, iar per utilizator de internet mobil dedicat – 96,6 lei.

Conform estimărilor ANRCETI, în primul semestru al anului 2015, cei trei furnizori de servicii de acces la internet la puncte mobile deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 58,6%, Moldcell – 24,4% şi Moldtelecom – 17%.