Volumul total al vânzărilor, dar și numărul abonaților pe piața serviciilor de televiziune furnizate contra plată, prin rețele de cablu și IP TV, au înregistrat o creștere în primul semestru al anului curent. Volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut, comparativ cu perioada similară a anului 2018, cu 5% și a însumat 82,6 milioane de lei. Numărul total de abonați s-a majorat, față de sfârșitul anului 2018, cu 10,2 mii și a alcătuit 339,9 mii, transmite IPN.
Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației menționează că majorarea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV. Volumul acestor vânzări a crescut cu 13,6%. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 3,2%. Veniturile obținute din vânzarea serviciilor prin tehnologia MMDS au scăzut cu 29,1%.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 81 de furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, la 30 iunie 2019, 50,4% din numărul total de abonați utilizau rețele IP TV. 49,5% utilizau rețele TV prin cablu, iar 0,1% – tehnologia MMDS.
În prima jumătate a anului, ponderea abonaților care recepționează semnalul TV în format digital a ajuns la 66,6%, iar ponderea celor care recepționează semnalul în format analogic a alcătuit 33,4%.
Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată a crescut cu 2,1% și a constituit 41,3 lei.
La finalul semestrului I al anului curent, cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 35%, Sun Communications – 16,4%, TV BOX – 14,8%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 33,8%.