logo

USAID şi Provocările Mileniului îi vor învăţa pe fermierii moldoveni marketing


https://www.ipn.md/ro/usaid-si-provocarile-mileniului-ii-vor-invata-pe-fermierii-moldoveni-marketing-7966_990797.html

Agenţia pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi Corporaţia americană Provocările Mileniului au lansat, vineri, proiectul „Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor”, transmite Info-Prim Neo. Cele două organizaţii îşi propun să contribuie la sporirea ponderii produselor cu valoare adăugată înaltă livrată de sectorul agrar atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă. Aceasta se va obţine prin instruirea producătorilor, prin acordarea de asistenţă în consolidarea operaţiunilor post-recoltare şi în implementarea tehnicelor performante de vânzări. De asistenţă vor benefica fermierii din întreaga ţară, dar cu un accent deosebit pe zonele în care vor fi reabilitate cele 11 sisteme centralizate de irigare prin intermediul componentei „ Trecerea la o agricultură performantă” a programului Compact, finanţat de Corporaţia Provocările Mileniului. „Sinergia acestor două proiecte va permite ca rezultatele să fie cele aşteptate, stimulând creşterea economică în regiunile rurale ale Republicii Moldova şi a veniturilor producătorilor agricoli”, a declarat Asif Chaudhry, ambasadorul SUA în Republica Moldova . Vasile Bumacov, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, a menţionat că agricultorii se vor învăţa să facă marketing, să producă ceea ce solicită piaţa, bazându-se pe standarde de calitate şi nu doar pe gustul şi preferinţele lor. Gary Kilmer, directorul companiei care va implementa proiectul „Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor”, a spus că are experienţă de implementare a unor proiecte similare în alte ţări şi că aici, în Moldova, condiţiile iniţiale sunt mai bune. „Sunt foarte optimist în ceea ce priveşte reuşita acestui proiect şi se vede şi din prezenţa la lansarea proiectului că interesul faţă de acesta este foarte mare”, a remarcat Cary Kilmer. Proiectul este prevăzut pe o perioadă de 5 ani şi are un buget de 16 milioane de dolari.