Instituţiile de învăţământ superior din ţară sunt deschise pentru promovarea conceptului de educaţie incluzivă. Acest lucru l-a arătat o evaluare a Ministerului Educaţiei. Cu toate că obiectul de studiu „Educaţie incluzivă” a fost introdus obligatoriu doar în universităţile care formează cadre didactice, conceptul a fost preluat cu succes şi de alte instituţii de învăţământ superior. În prezent acest curs se ţine în 14 universităţi, transmite IPN.
Evaluarea a fost efectuată în parteneriat cu specialiştii organizaţiei non-profit Lumos Foundation Moldova. Coordonatorul de proiect, Elena Petrov, a declarat în cadrul unui eveniment de totalizare a primilor patru ani de la introducerea cursului în universităţi că acesta a fost absolvit de circa 12 mii de studenţi, iar 1300 dintre aceştia sunt de la alte specialităţi decât cele din domeniul Ştiinţe ale educaţiei. Aceştia au absolvit modulul psiho-pedagogic în paralel şi suplimentar la programul universitar de bază.
Experţii au constatat că strategiile de dezvoltare, conceptul de educaţie incluzivă ca proces continuu de dezvoltare a politicilor şi practicilor educaţionale se promovează în majoritatea instituţiilor de învăţământ superior evaluate. Una din aceste instituţii este şi Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport.
Rectorul universităţii, Veaceslav Manolachi, a menţionat că instituţia pe care o conduce a inclus specialitatea „Educaţie incluzivă” în curriculum deoarece a considerat-o foarte importantă. „Avem sportivi cu anumite dizabilităţi, dar care duc mândria ţării peste hotarele ei, aduc rezultate foarte bune şi ridică drapelul Moldovei la competiţii internaţionale. Trebuie să ajutăm aceşti copii”, a spus Veaceslav Manolachi.
Nadejda Velişco, şefă de direcţie din cadrul Ministerului Educaţiei, a menţionat că modulul psiho-pedagogic va fi promovat în calitate de standard minim de stat la formarea cadrelor didactice. În perspectivă, actorii implicaţi în implementarea cursului „Educaţie incluzivă” îşi propun să faciliteze accesul studenţilor cu dizabilităţi în instituţii cu ajutorul pantelor de acces. În proiect este şi dotarea bibliotecilor cu suporturi speciale pentru studenţii cu dizabilităţi de văz şi de auz.
Cursul „Educaţie incluzivă” a fost introdus în curricula de învăţământ începând cu 1 septembrie 2012.