Un serviciu de comunicare online în susținerea angajaților cu deficiențe de auz a fost lansat la Chișinău de către Asociația Surzilor. Echipamentul special pe care îl au la dispoziție le permite operatorilor – doi translatori autorizați în limbajul mimico-gestual – să faciliteze activitatea legată de locul de muncă al persoanelor cu deficiențe de auz. Totodată, serviciul vine și în ajutorul angajatorilor care au în subordine persoane cu deficiențe de auz.
Serviciul online „Angajat – angajator” este lansat în cadrul proiectului ,,Deaf Skills Moldova”, prin intermediul Programului de Granturi 2018 pentru organizațiile de tineret. Solicitat de IPN, Evgheni Munteanov, director de proiect, a spus că operatorii serviciului pot fi contactați de luni până vineri, de la ora 08.00 până la ora 10.00, prin intermediul aplicațiilor Viber și Whatsapp la numerele de telefon: 069678600 și 078012889. La fel, o pot face și la adresa de Skype – Deaf Center.
Potrivit lui Evgheni Munteanov, la nivel național nu sunt date statistice despre numărul persoanelor cu dizabilități de auz angajate în câmpul muncii, dar per general sunt circa 5000 de persoane. Membri ai asociației sunt 2547 de persoane. Apte de muncă sunt 1860 de persoane. La întreprinderile specializate ale asociației sunt angajate 65 de persoane cu dizabilități de auz.
Asociația Surzilor menționează că majoritatea acestor salariați sunt angajați în calitate de paznici, măturători etc. Deși există locuri de muncă vacante, persoanele cu dizabilități de auz nu le pot accesa din cauza barierelor de comunicare cu angajatorii. O altă problemă este faptul că în Republica Moldova numărul de interpreți în limbajul mimico-gestual este de doar 17, număr insuficient ca să acopere necesitățile persoanelor cu deficiențe de auz.