logo

Un imn limbii franceze a răsunat de Ziua europeană a limbilor străine


https://www.ipn.md/ro/un-imn-limbii-franceze-a-rasunat-de-ziua-europeana-a-limbilor-straine-7967_966586.html

Un imn limbii franceze a răsunat miercuri, 26 septembrie, de Ziua europeană a limbilor străine, la Alianţa Franceză din R.Moldova, în cadrul conferinţei „Promovarea şi revalorizarea limbii franceze”, la care au participat diplomaţi, businesmeni francezi şi profesori de limbă franceză din republică. Ambasadorul Franţei la Chişinău, Pierre Andrieu, s-a arătat mulţumit că limba franceză este prima limbă străină studiată în şcolile din R. Moldova, astfel că la începutul anului şcolar 2006-2007 circa 290 de mii de elevi, sau circa 59 la sută din numărul total, studiau franceza, predată de aproximativ 2,4 mii de profesori. Franceza este studiată şi în cele 6 filiere universitare francofone gestionate de către Agenţia Universitară Francofonă şi cele 10 licee bilingve în care-şi fac studiile 3,9 mii de elevi. Posibilitatea studierii limbii franceze o oferă manualele elaborate de către ministerul moldovean al Educaţiei şi Tineretului, a spus Ambasadorul. Totodată, Pierre Andrieu a menţionat că limba franceză este promovată cu mult succes de Alianţa Franceză (AF), care deja de 15 ani activează în R. Moldova, în scopul promovării valorilor Franţei şi a limbii acesteia. Alianţa numără peste o mie de participanţi la cursuri pentru fiecare sesiune doar la Chişinău. De asemenea, dispune de 4 antene care oferă cursuri de franceză la Bălţi, Cahul, Nisporeni şi Bobeica. Preşedintele băncii comerciale „Mobiasbancă” – Grupul Societe Generale, Jean-Francois Myard, a declarat că venind în Moldova a rămas plăcut surprins când a aflat că peste 20 la sută din angajaţii băncii vorbesc fluent franceza, iar mai mulţi angajaţi cunosc această limbă. El consideră ca fiind foarte importantă promovarea limbii franceze în condiţiile în care Moldova se doreşte integrată în UE, iar businessul a trecut frontierele. În cadrul conferinţei a fost lansată o vastă operaţiune de comunicare în scopul promovării unei noi imagini a limbii franceze, care include un spot publicitar, afişe şi broşuri. La moment, 70 de milioane de eurpeni vorbesc limba franceză.