logo

Un copil din zece nu merge la şcoală


https://www.ipn.md/ro/un-copil-din-zece-nu-merge-la-scoala-7967_985388.html

Educaţia este domeniul la care Republica Moldova se descurcă cel mai rău în raport cu realizarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului, asumate în 2000, susţine Reprezentantul UNICEF în Moldova, Alexandra Yuster. Reprezentantul UNICEF a remarcat la un Club de Presă, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, că Republica Moldova se confruntă cu probleme la capitolul şcolarizării. Potrivit Alexandrei, deşi datele oficiale arată că rata copiilor şcolarizaţi este la un nivel înalt, unul din zece copii nu merge la şcoală, transmite Info-Prim Neo. Familile copiilor care abandonează şcoala sau lipsesc mult de la ore au, de regulă, o situaţie financiară precară. Mai ales copii din zonele rurale sunt nevoiţi să nu meargă la şcoală pentru a ajuta adulţii la lucrările de câmp şi în gospodărie. Statisticile arată că 18 % din copii care absentează de la şcoală prestează muncă fizică în timpul orelor de studiu. Jurnalista Natalia Porubin a menţionat că profesorii adeseori nu oferă date veridice despre prezenţa elevilor la cursuri. Din acest considerent se creează discrepanţa dintre datele prezentate de Ministerul Educaţiei şi UNICEF. „Directorii de şcoală sunt penalizaţi pentru lipsele elevilor. Poate din acest considerent aceştia oferă date conform cărora prezenţa elevilor în instituţiile şcolare este de sută la sută”, a presupus Natalia Porubin. Reprezentantul UNICEF în Moldova a conchis că, deşi sistemul educaţional este finanţat inclusiv de organizaţii din afara ţării, se atestă lipsa progreselor în acest domeniu. Alexandra Yuster a spus că ar trebui comasate instituţiile de învăţământ cu un număr mic de elevi, mai ales acolo unde numărul profesorilor îl depăşeşte pe cel elevilor. De asemenea, o parte din economii trebuie reinvestite în sistemul educaţional. Republica Moldova s-a angajat prin semnarea Declaraţiei Mileniului la Summit-ul Naţiunilor Unite din 2000 să realizeze către 2015 accesul tuturor copiilor la învăţământ, alături de alte obiective.