logo

UE a contribuit la consolidarea relaţiilor de afaceri între cele două maluri ale Nistrului


https://www.ipn.md/ro/ue-a-contribuit-la-consolidarea-relatiilor-de-afaceri-intre-cele-doua-maluri-ale-7967_1018209.html

75 de întreprinderi de pe ambele maluri ale Nistrului şi-au promovat mărfurile pe piaţa comunitară şi au consolidat relaţiile de colaborare în cadrul unui proiect desfăşurat de Camera de Comerţ şi Industrie, cu asistenţa financiară a Programului UE-PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, transmite IPN.

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie, Valeriu Lazăr, a declarat, la o conferinţă de finalizare a proiectului, că nimic nu uneşte oamenii mai bine decât problemele comune şi şi-a exprimat speranţa că şi proiectele viitoare vor oferi platforme de discuţii pentru mediul de afaceri. „Putem susţine că proiectul este un succes deoarece a permis iniţierea colaborărilor în diverse domenii şi sper că şi regiunea transnistreană va deveni parte a pieţei comunitare”, a spus Valeriu Lazăr.

Şeful Secţiei politică şi economică a Delegaţiei UE la Chişinău, Wicher Slagter, a remarcat că 37% din exporturile regiunii transnistrene sunt îndreptate spre Uniunea Europeană, iar importurile regiunii din UE alcătuiesc 17%. „Uniunea Europeană este gata să ajute regiunea transnistreană şi mediul de afaceri de acolo în domeniul consolidării încrederii. Uniunea Europeană poate deveni un factor important al schimbărilor pozitive, suntem gata să vă ajutăm”, a menţionat oficialul european.

Acesta a adăugat că, odată cu implementarea Acordului de Liber Schimb cu UE, piaţa comunitară se va deschide pentru un număr vast de servicii şi produse moldoveneşti, iar întreprinderile vor trebui să corespundă tuturor cerinţelor şi standardelor de calitate.

Nicolai Malache, businessman din Tiraspol a reuşit să lanseze o afacere cu roşii şi fructe uscate, iar datorită proiectului şi-a prezentat produsele la două expoziţii internaţionale. „Am avut ocazia să înţeleg ce şi cum trebuie să vindem produsul nostru. Am rămas plăcut surprins să constat că produsul nostru este la mare căutare şi că piaţa internă există o lipsă de astfel de produse. Am semnat deja mai multe contracte cu firme din Sofia, Bulgaria de livrare a prunelor uscate”, a spus antreprenorul.

Programul UE-PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” a fost  implementat în perioada anilor 2012- 2015.